Yhteisöpeli: Kovaa peliä Minskissä - peliketju

Arvasinkin, että joku tarttuu taulukkoon. Saat siitä ihan omanlaisen merkin.

Sen enempää en tässä vaiheessa sitä avaa. Uskon kuitenkin, että pelin edetessä siitä on vielä hyötyä.

1 tykkäys

Sitä tietää tehneensä jotain oikein, kun oikein kehumaan äidytään.

Mieluummin minä haluaisin tippua kuin esimerkiksi poliisi tai kultaranne. Roolia odotellessa olin varma, että nyt kyllä tulee jo pahiksen rooli, mutta ei. Neljännen kerran olen hyvis yhteisöpelissä. Ja tavallisen hyviksen roolin sain, taas kerran.

3 tykkäystä

Heh, voi olla. Mutta totta, ei tuo peruste oikeudessa paina.

Listauksessasi on pari sellaista huomiota, jotka ovat nousseet omaankin mieleeni, erityisesti yksi. Tatesulokin sen tuossa nosti esille. Onhan eräällä nimimerkille kokemusta näkymättömäksi muuttumisesta, köh köh.

Tällä hetkellä odottelen sitä, mistä lentää ensimmäinen syytös - ja kehen. Se on jo yksin parempi todiste kuin nämä spekulaatiot.

5 tykkäystä

Pääasia onkin että itse tiedän. Muotoillaan nyt vielä näin, että siinä on nyt sen verran nimiä että jonkilaiset todennäköisyydetkin osuu siihen, että listalla on vähintäön yksi soluttautuja. Tällä hetkellä riittää, että yksi saadaan kiinni.

Listalla saattaa joku olla heiveröisinkin perustein, ja näin ollen helppo poissulkea. Kun on aika äänestää niin, sitten katsotaan kuka ei ole onnistunut vakuuttamaan. Nyt en vielä myönnä ketään poissulkeneeni vaan odottelen vielä liikkeitä.

Mutta se nyt tästä listasta. @tatesulo ei luota Casperiin? Lähde mukaan uinti- ja saunaosastolle, niin näät kaikki kiekon jäljet mitä tuli jo valmistavissa otteluissa blokattua. Osaatsä uida, pysytsä pinnalla?

1 tykkäys

Valmistavat ottelut ovat valmistavia otteluita. Kyllä mää mieluummin saunon ja pelastan mummoja kun lasken sun mustelmia. Sama uho sulla kesät talvet.

1 tykkäys

Itse en Bilbon hiljaisuuden perusteella mustamaalaisi heti pahikseksi, saattaa johtua tuo varovaisuus myös edellisten pelien tuomasta kokemuksesta :thinking: Silloinhan putosi liian äänekkyytensä vuoksi…

@Acetho ei olekaan kummempia perusteita syyttää Wrathchildia…kunhan vaan heti alkuun halusin vähän ilmaa haistella vaikkei mitään hajua vielä ollutkaan… Siis fiiliksen perusteella :smile: Mutta Petrin ja Koon heti alusta jonkinlainen kuin yhteys keskenään? :thinking: Se kaihertaa mieltä…

1 tykkäys

Tavallaan joo, mutta toisaalta hyvispelaamisessa on se kiva puoli, että putoamistahan ei (erikoishahmoja lukuunottamatta) tarvitse tavallaan pelätä. Pahikset tietysti yrittävät viimeiseen asti selvitä putoamatta. Niinpä varovaisuus viittaa mielestäni enemmän pahikseen.

3 tykkäystä

@Acetho tai erityishahmoon…

Jellonapaita on aina jellonapaita, ja kunnia-asia, oli se sitten Prittejä vastaan valmistava ottelu tai alkulohkon ratkaiseva kamppailu Shaarukkaa vastaan. Menneet on menneitä ja ne kuuluu unohtua näissä karkeloissa, muuten me ollaan molemmat kohta vuoronperää kehityskeskusteluissa. Mutta mee sä nyt mummojahtiin sitten.

Aiheesta toiseen: Tuossa on aika moni esitellyt itsensä jo peruspelaajaksi. Näitäkään ei paljon enempää tarvittaisi, jotta pystytään suojelemaan meidän kultarannetta ja kumppaneita paremmin.

1 tykkäys

Eiköhän me kaikki olla niitä tavallisia tallaajia. Erikoishahmojen identiteettejä on omasta mielestäni turha miettiä, koska niiden pohdinta pelaa täysin pahiksien pussiin. On sekin totta, että erikoishahmo voi pelata ensimmäisenä päivänä helposti vähän varovaisesti samaan tapaan kuin pahis pelaisi, mitä Tilhi tuossa ylempänä kertoo, tai Virvelia_kainaloon aiemmin Koon kohdalla puhui taas yli-innokkuudesta. Samalla siellä voi lymyillä myös pahikset.

En tiedä, en vain itse osaa ajatella peliä edes siltä kantilta näin ensimmäisenä päivänä, että miettisin sitä, kuka on erikoishahmo. Näen tässä kohtaa vain hyvikset ja pahikset, ja hyvismäistä toimintaa ja pahismaista toimintaa.

5 tykkäystä

Joo en missään nimessä kuulutellut erikoishahmojakaan esiin, jos niin ymmärsit.

Tajusin kyllä pointtisi. :slight_smile: Korostin vain sitä, että keskustelussa on nyt nostettu erikoishahmoisuutta esiin, mikä mun mielestä on pahiksia hyödyttävää, eikä välttämättä oikein edistä soluttautujien nappaamisessa.

1 tykkäys

Minäkään en ääneen tuota aspektia mielellään pohtisi. Mainitsin epäilykseni Koosta, koska koin olevani eri mieltä vyöryvän lumipallon kanssa. Mielestäni näillä spekulointi sinänsä ei ole järkevää. Toisaalta myös riskaabelia oman pelissä pysymiseni kannalta olisi voimakkaiden kantojen ottaminen, koska on hyvin epätodennäköistä, että olisin mututuntumalla oikeassa jonkun pelaajan roolista tässä vaiheessa kilpaa. Haluaisin vain estää perinteeksi muodostuneet erikoishahmojen päivähäädöt, koska ilman heitä ei oikein meillä tavan hyviksillä ole mitään saumoja saada mitään tietoa.

Sitten tässä häiritsee vähän se, että minua jostain syystä alkavat samat metatason pelaajat taas epäilyttää eniten heti kärkeen. Nyt on jo sellaisia merkkejä ilmassa, että esimerkiksi Casperi ja Tilhi saattavat kerätä jälleen muhkean äänisaaliin ennen kuin on päästy edes kunnolla alkuun.

1 tykkäys

Mikä heissä kahdessa epäilyksesi nostaa? (tai miten perustelet näin etukäteen, että saisivat muhkeat äänisaaliit?)

Aggressiivinen pelityyli. Tuskinpa soluttautujia ovat (todennäköisyys), mutta en ihmettelisi, jos heille alkaisi ääniä sadella syytettyjen rivistä.

No, minä en ole mitään pitävää avauspäivän taktiikkaa keksinyt, mutta ehkä meillä joskus käy säkä.

2 tykkäystä

Lähestyn asiaa vähän toisesta näkökulmasta; avauspäivä on onnistunut, mikäli on saatu paljon erilaisia mielipiteitä, syytöksiä ja ääniä eri ihmisiltä eri ihmisille. Erityisesti tämä isokokoisena pelinä on enemmän maraton, joten ensimmäistä päivää pitäisin onnistuneena, jos se on kerännyt jo paljon infoa pelaajista, vaikka sitten lähtisikin tavallinen tallaaja loppujen lopuksi. Huonoin skenaario on mitään sanomaton päivä, jossa kaikki ovat samasta puusta veistettyjä, ja joka päättyy erikoishyviksen tippumiseen. Toki parhaamme tässä yritetään, jotta soluttautuja saataisiin jo heti ulos tämän päivän päätteeksi. Mutta on epätodennäköistä, että näin käy. Sen takia, infon saaminen ja kerääminen on päivänä 1. kaikkein tärkeintä.

3 tykkäystä

Totean tässä kohti, että Petri putoaa listalta. Jäljelle jää siis Tilhi ja Koo, jotka ovat viestitellyt tämän listauksen jälkeen aikaslailla normaalisti. Loput kolme onkin olleet hissukseen, ja katseet kääntyy nyt erityisesti sinne, kun mietin kenelle ääneni tulen antamaan.

2 tykkäystä

Jaa, täällä ollaan oltu huolissaan minusta. Kiva kuulla, ulkomailla on aina omat riskinsä. Hyvä että katsotaan perään.Talosen Tukan kanssa pidettiin pientä palaveria, että miten venäjä pelissä haluaa minun pelaavan. Venäläiset ei tunnetusti tykkää jos taklataan kovaa ja viedään pelihuumori. Jos sieltä sit sais pakkaa sekaisin.

Samalla pitää vähän soitella kotiin, kun pienet lapset siellä jännittää isän ensimäistä maajoukkue komennusta. Joten vähän välillä pois hälinästä.

Kieltämättä minä vähän ihmettelin miten innokaasti @Petrin ja @Koon perään lähdettiin. Se pisti vähän miettimään motivaatioita…

@Acethon roolin ehkä arvaan kirjoitusten perusteella, enkä usko että sinne kannattaa sormella osoitella.

Ei toimi Venäjällä netti nyt, ei nää kaikkia kirjoituksia palaan vanhempiin viesteihin myöhemmiin…

4 tykkäystä