Yhteisöpeli: Soluttautujat harjoitusleirillä II - Tuomionpäivä - peliketju

Löytyisköhän huoltajalta foliokypärää? Täällä alkaa sinkoilemaan ajatuksia melkoiseen tahtiin. Virveli ainakin laittaa tuttuun tapaan kunnon mindgamevirveliä kainaloon.

En halua haastaa riitaa.

–Virvelia_kainaloon :slight_smile:

–Bilbo Sitähän minäkin. Vetäydyn tarkkailemaan, ellei joku junnu tuu ryppyilemään.

2 tykkäystä

Mukava nousta junnuista tänne Tuppurun edustukseen, keräilen kyllä kiekkoja mielelläni treenien jälkeen mehupojan kanssa. Aika paljon on kyllä ollut vaihtuvuutta tässä viime kauteen verrattuna!

2 tykkäystä

Täällä on ollut tänään niin hiljaista, ettei tässä vielä oikein tiedä ketä pitäisi äänestää. :confused: Tänään kun aiemmin annoin äänen käyttäjälle Virvelia_kainaloon niin heti peli heräsi eloon ja uusia viestejä putkahteli siihen asti, kunnes poistin ääneni. :slightly_frowning_face: Näiden havaintojen perusteella taidan antaa nyt taas äänen ja katsoa mitä tapahtuu.

Tällä kertaa vaikkapa ++Treppu

Morjensta vaan pöytään minunkin puolesta.
Olen tuikitavallinen Tuppuru HC:n pelaaja, pelipaikaltani keskushyökkääjä. Vaikka olenkin romuluinen ja kookas sentteri en tekisi pahaa kärpäsellekkään. Ainoa paheeni, mitä kadun lopun elämääni on, että otin koulussa lihapullapäivänä 10 ja puoli lihapullaa 6 sallitun sijasta.

Ainiin nimeni on Jope Tikkamasala, mutta sanokaan vaan jopetiksi👍

P.S viimekauden tehot 0+3 ja tehotilastossa komeili luku -35

4 tykkäystä

Hiljaista on. Vanhana etsivänä sanoisin, että liiankin hiljaista. Tänään en aio vielä ketään nimetä, katsotaan huomenna.

Itse harjoituksista sen verran, että hyvä on tekemisen meininki. Meitä on vaikea voittaa.

Aikaisemmin sovittiin, että laitetaan saranat ruostuun ja nyt tulee tikaria selkään. :slightly_smiling_face: Tuntuu kuin olisi miekalla sivallettu!

1 tykkäys

Moro, olen Tuppuru HC:n luottohyökkääjä ali- ja ylivoimalle, viimeisille minuuteille ja tehotilasto viime kaudella oli mukavat 17+10. Tällä kaudella aion maalata enemmän ja nimeltäni olen Tonitsi Savis, mutta sanokaa Tonke vaan.

2 tykkäystä

Ensin tikari äänellä ja nyt toinen tikari tykkäyksen muodossa, eikä mitään perusteita.

Unohtiko joku uunin päälle?

1 tykkäys

Hälytys! Vanhana kehäraakkina (okei on huonot välit kotona) on tapana joskus jäädä hallille nukkumaan. Nyt minut herätti sahan ääni ja kuinka ollakaan joku sinihupparinen jonne sahaili meidän mailoja poikki. Pinkaisin perään niin eikös sillä räkänokalla ollut sähköskuutti odottamassa ja pääsi sen turvin pakenemaan. Jokaisen on syytä käydä mailat läpi ennen aamutreenejä.

5 tykkäystä

Onneks mulla on yks valurauta maila vielä tallella! Sitä ei ihan heti poikki sahata.

Ehditkö saamaan muita tuntomerkkejä ylös? :thinking:

Ei tässä vielä näin alussa voi ketään oikeasti epäillä. Kokeilin äänestää sinua mutta viattomaltahan sinä tosiaan näytät. –Treppu :slight_smile: Virvelia_kainaloon epäilyttää enemmän, mutten halua haastaa riitaa. Nyt olen antanut jo kaksi ääntä, eli enemmän kuin kukaan muu, joten taidan olla vähän aikaa hiljaa ja seurailla tilannetta.

Vuorokausi on jo vietetty yhdessä. Kokoan nyt omia havaintoja yhteen, tässä kohtaa lähinnä ehkä siitä syystä, että saan koottua hieman omia ajatuksia.

Bilbo
Bilbon avausviesti on erittäin positiivista voimaa uhkuva, iloisen ja silmää vinkkaavan emojin kera. Lisäksi Bilbon mielestä soluttautujat olisi hyvä napata äkkiä. En tiedä miksi, mutta viesti on hivenen yltiöpositiivinen, joka aiheuttaa vähän epäilyksiä. Tämän positiivisuuden jälkeen Bilbo taas iski heti ääntä Virvelille, joka puolestaan on maininnut olevansa Seuralegenda. Bilbo käyttäytyy epäilyttävästi periaatteen tasolla, mutta en jaksa uskoa, että soluttautuja lähtisi noin aggressiiviseen äänestymiskäyttäytymiseen. Ääniähän on nyt jo heiteltu useampi, nykyinen on Trepun niskassa (tai ei enää olekaan:). Sanotaan näin, että Bilbon kohdalla on epäilyksiä sekä puolesta että vastaan, joten katsotaan, mihin tilanne etenee.

Petri
Toistaiseksi vain yksi tervetuloatoivotusviesti. Hyvin varmanpäälle kirjoitettu viesti kaikkinensa. Soluttautuja-aineista tällä hetkellä. Mitään isompia perusteita ei ole, muuta kuin että avausviesti on juuri sen tyylinen, kuin soluttautujana ehkä tulisi itsekin kirjoitettua.

Joonatan
Joonatanista oli jo edellisessä pelissä todella vaikea saada otetta. Tällöin hän oli soluttautuja, ja pelasi roolinsa hyvin. Tähän mennessä yksi tervetuloviesti, josta en pysty sanomaan juuta tai jaata.

Virvelia_kainaloon
Uskon olevan Seuralegenda, kerran kukaan muu ei ole tullut esille samassa roolissa. En näe syytä, että valehtelisi, sillä jäisi heti kiinni.

Koo
Kaksi viestiä, joissa ei varsinaisesti oteta kummassakaan peliasioihin kantaa, vaan hassutellaan. Se on kivaa, mutta ehkä vähän epäilyttävää, tai ainakin hyvä keino olla aktiivisena mukana pelissä niin, että ei tarvitse etsiä niitä soluttautujia. Hommahan alkaa soluttautujille siinä vaiheessa olemaan ikävää, kun pitää tempoa niitä perusteluja tyhjästä ja vakuutella niitä muille. Koolta odottelen ehkä nyt mielipiteitä sisältävää viestiä.

Dillinger
Herätys!

Treppu
Yksi aktiivisimmista. Peliote mukavan rento, joten ei ihan ensimmäisten epäiltyjen joukossa. Ottanut myös peliasioihin kantaa. Pientä luottamusta herättää.

tatesulo
Ollut hiljaisempi, kuin aikaisemmassa pelissä, jossa oli hyvishahmo. Voisiko nyt olla varovaisempi soluttautujana?

Jopeti
Avausviesti kirjoitettu. Vähän samaantapaan kuin esim. Petrillä, perusavausviesti vähän huumorilla höystettynä, joka olisi soluttautujalle varsin hyvä ensimmäinen viesti, jolla ei erotu massasta, ja huumorin avulla saadaan vähän hyvää ensivaikutelmaa kaikille. Jäädään seuraamaan.

Mazzus
Hänen toinen viestinsä siitä, kuinka hiljaista peliketjussa on, herättää itselläni luottamusta. Voisi kuvitella, että soluttautujana olisi varsin tyytyväinen siihen, ettei ketjussa jauheta ihan liikoja. Se, että siitä tullaan ketjuun oikein kirjoittamaan, on ehdottomasti hyvismäinen temppu. Pientä luottoa siis Mazzusille, toki aika kapeilla mielikuvilla tässä vielä mennään.

Tonke
Samantyylinen avausviesti, kuin niin monella muullakin. Pääsee siis itsellä sinne epäilyttävien kärkikahinoihin.

Suuri luotto: Virvelia_kainaloon
Pientä luottoa: Treppu, Mazzus
Ristiriitaista: Bilbo, Joonatan
Haluan kuulla lisää: Dillinger, Koo, tatesulo
Epäilyttävimmät toistaiseksi: Petri, Jopeti, Tonke

5 tykkäystä

Jos olisin soluttautuja, olisin ollut alussa paljon varovaisempi, sillä soluttautujiahan on vain kolme. Jos yksi soluttautuja tippuu heti alussa niin se onkin muille soluttautujille vähän huonompi juttu. Olen kyllä käyttäytynyt hieman epäilyttävästi, täytyy myöntää, ja saattaa olla että se johtaa tippumiseen joko illalla tai yöllä. Mutta niin kauan kuin olen pelissä mukana, yritän löytää ainakin yhden soluttautujan ja häätää hänet leiriltä. Hyvin kyllä analysoit tuossa edellisessä viestissä, ei voi muuta sanoa. :+1:

2 tykkäystä

Hyvä, että päästiin sopuun. :handshake: Mukavampi etsiä soluttautujia, kun välit on kunnossa omien kanssa!

Tai ainakin vahvasti oletan sun olevan meikäläisiä, mutta tikareista kuitenkin jää arpi.

1 tykkäys

Poistetaan hiukan epäilyksiä, olen myös joukkueen selkäranka vaativissa tilanteissa ja tarvittaessa koko Tuppuru HC mahtuu reppuselkään. Jopeti vaikuttaa aika epäilyttävältä noin isoilla miinuksilla Tuppurussa on aika mahdottomuus.

1 tykkäys

Tässä vielä seuraillaan. Virveliä_kainaloon on saanut pienen luoton, mutta kaikki muut vahvasti epäilyksen alla.

Onneksi tämän päiväisen porrastreenin jälkeen alkaa vapaat ja pääsee kunnolla väijymään soluttautujia.

Acetho analysoi pelaajien rooleja sekä kommentointia, mutta ei itse kerro mitään… Mielestäni soluttautujamaista toimintaa🤔 Jätetään ääni kuitenkin antamatta toistaiseksi.

Koon mainitsemien porrastreenien jälkeen jäin tekemään muutamat ekstratoistot tunnollisena pelaajana ja tullesani viimeisille askelmille kaatusin. Ajattelin ensin, että olen vain kömpelö ja kaaduin omiin jalkoihin, mutta sitten huomasin, että joku oli sahannut ylimmät askelmat. Lähellä oli loukki ja kuukausien sairausloma. Tiedä vaikka olisi ollut samainen jonne, jonka koo näki aamutreenien jälkeen🤔
Olkaahan tarkkana soluttautujien kanssa!

3 tykkäystä

Melkoisen epäilyttävää… @Dillinger on ollut vieläkin ihan hiljaa :thinking: Vaikuttaa lähinnä soluttautujalta joka ei keksi miten ujuttautua meidän hyvisten keskusteluihin, pysytellen vaan soluttautujakaveriensa kanssa jossain komerossa piilossa. Ei silleen että olisin itsekään täällä kauheasti kirjoitellut, mutta tässä vaiheessa ei kuitenkaan muuta voi kuin äänestää ++Dillinger, kerran annettujen äänienkään perusteella ei voi vielä tässä vaiheessa mitään päätellä.