Yhteisöpeli: Soluttautujat harjoitusleirillä II - Tuomionpäivä - peliketju

Äänestystilanne:

Dillinger: 2 ääntä (Joonatan, Bilbo)

Aikaa tasan 25 tuntia - päivä loppuu huomenna klo. 21.00

3 tykkäystä

Näin ilta treenien jälkeen olen entistä varmempi asiasta. Mukava kaveri, kuten agentit usein ovat paljastui minulle äärimmäisen salapoliisi työn tuloksena.
++ Joonatan

Pitkään olen miettinyt että pitäisikö tämä jo kertoa ja nyt päätän tehdä sen :slight_smile:

Minä olen mehupoika. Minä voin yöllä saada selville onko joku pelaaja hyvis vai pahis. Jos kapteeni suojelisi minua yöllä niin voisin seuraavana päivänä kertoa kaikille onko joku pelaaja hyvis vai pahis. Se olisi suuri apu muille tuppurulaisille :slight_smile:

2 tykkäystä

Hieman yli 7 tuntia aikaa äänestää, katotaan mihin johtopäätökseen tulee. :thinking:

Tämä on melkoisen epäilyttävä väite…

Petri on ollut meikäläisen epäiltyjen listan kärjessä jo pitkään ja nyt hän vieläpä epäilee ettenkö olisi mehupoika. –Dillinger ++Petri

Vihjaatko @tatesulo tässä olevasi mehupoika vai mitä tuo oli olevinaan? :astonished: Bilbohan on väittänyt tuon jälkeen olevansa mehupoika.

1 tykkäys

Ei tässä oikein pysty vielä mitenkään arvioimaan. Koska on pakko äänestää, niin äänestän jotakuta hiljaista.

++Tonke

2 tykkäystä

Tatesulo ja Bilbo ovat aina suoraan sanoneet olevansa mehupoika ja jotenkin Acethostakin jäänyt mehupoikamainen kuva. Hyvällä tavalla siis. :smiley:

Kuka se ikinä onkaan, niin toivottavasti löytää heti soluttautujan. Siinä sitten taas on pulma, että ketä uskoo. :sweat_smile:

2 tykkäystä

*ainakin

Mielenkiintoista. Tämähän vaikuttaa siltä, että Petri ei niele Bilbon tarinaa.

3 tykkäystä

On tullut treenailtua rappusissa ja jano on melkoinen, kaksi on kertonut olevansa mehupoika. Toinen on aika varmasti soluttautuja.

2 tykkäystä

Hyvä pointti. Petri vaikuttaa edelleen erittäin epäilyttävältä, ja olen ehkä vaihtanut ääntäni jo liian monta kertaa, mutta –Petri, ++tatesulo. Ei sitä noin vain voi väittää olevansa mehupoika jos ei ole, ja tatesulo kyllä itsekin tietää sisimmässään että eihän hän mikään mehupoika ole.

Mä en nyt ymmärrä, miksi täällä kohistaan mehupojista, vaikka meidän pitäisi etsiä soluttautujia. Bilbo ei nyt ole seurannut peliä, minähän sanoin jo ensi viestissä etten tunne uutta “mehupoikaa”. En ole missään vaiheessä väittänyt se olevani. Olen lähes legendaarinen juomapulloteline edelleen. Tässähän suorastaan tuohtuu, kun sanoja laitetaan suuhun

++Bilbo

2 tykkäystä

Jaa, tuolta ylempää luin että sinä olisit väittänyt olevasi mehupoika. Esimerkiksi Treppu ja Tonke kirjoittivat näin. Mutta jos näin ei ole, niin –tatesulo. Mutta nyt olen vaihtanut ääntä jo niin pitkään, että lopullisen ääneni annan vasta lopussa.

2 tykkäystä

Juu, en ollut painanut mieleen tarpeeksi hyvin tatesulon sanamuotoja. Mun moka. :raised_hand:

2 tykkäystä

Tatesulolla oli aika vihjaileva viesti siihen suuntaan, mutta tosiaan kielsi asian viestissä ennen sitä.

Uskon Bilbon olevan mehupoika. En välttämättä pitänyt siitä, että asia paljastui jo näin alkuvaiheessa. Suojelija voi kikkailuillaan toki pelastaa mehupojan useammaltakin pudotukselta. Bilbolle sellainen vinkki, että älä ainakaan kysy Virvelin roolia, vaikka hän olikin listallasi ykkösenä. Kukaan muu ei ole tullut Seuralegendana esiin, joten Virvelin on se oltava.

Dillinger taas ollut niin epäaktiivinen, että tokkopa soluttautujana olisi noin vähäsanainen. Ei mitään luottoa sinänsä, mutta en tässä kohtaa pudottaisi Dillingeriä.

Niin, olen keskittynyt muiden pelaajien arvaamiseen ja syyttelyyn, koska yritän saada soluttautujat kiinni. Olen itse ihan tavallinen Tuppurulainen, mutta en oikeastaan ajatellut, että sitä tarvitsisi “erikseen sanoa”. :slight_smile: Mutta ymmärsin pointtisi nyt paremmin.

Mazzus heitti jo edeltävä päivänä settiä siitä, kuinka tulee kertomaan syyllisen huomenna. Tänään ääni Joonatanille vailla oikein mitään perusteluja. Olisi mielenkiintoista kuulla niitä perusteita, edes niitä pienen pieniä. Soluttautujan saattaa olla tietysti vaikea tempoa niitä perusteita tyhjästä? :wink:

Petri ihmettely mehupojasta taas ihmetyttää itseäni, miksi soluttautuja olisi tullut valehtelemaan itsensä mehupojaksi? Ei mitään järkeä tehdä niin, kun Bilbo ei ollut edes pudotusvaarassa.

++Tonke, ollut jo alusta yksi epäilyttävimmistä, ja tänään kertoi toisen ulostulleista mehupojista varmasti olevan soluttautuja - vaikkei tatesulo ollut edes tullut ulos mehupoikana. Haiskahtaa vahvalta soluttautujan mahdollisuudelta tulla sekoittamaan pakkaa ja toisaalta taas sinänsä mahdollinen - mutta liian helppo ja epälooginen - epäilyksen kohde tuo tatesulo/Bilbo. Siihen on siis soluttautujan helppo tarttua.

Miksi tatesulo äänestit Bilboa, kerran sinä itse et ole mehupoika, mutta Bilbo on? En kerrassaan ymmärrä logiikkaa, miksi äänestää mehupoikaa?

Saapa nyt nähdä. Ei oma ääneni mikään lopullinen varmaan ole, voi tulla mielenkiintoinen viimeinen tunti.

2 tykkäystä

Hyvää pohdintaa. Itseäni häiritsee tuo Petrin kommentti Bilbolle. Miksi väittää Bilbon esittäytymistä mehupojaksi epäilyttäväksi?

3 tykkäystä

Tämäpä. Lisäksi Bilbon yli-innokkuuden syykin mielestäni selvisi, mehupoika on vaikutusvaltaisin ja kenties pelin kannalta käänteentekevä rooli, jolloin Bilbo luonnollisesti innokkaasti oli pelissä kiinni ja äänestikin useita, jotta saisi itsekin infoa mahdollisimman paljon siitä, kenen roolia yöllä kysyisi.

3 tykkäystä