Yhteisöpeli: Soluttautujat harjoitusleirillä II - Tuomionpäivä - peliketju

Siksi, että mehupojan, näkijän, ei kannata itseään paljastaa, ellei ole soluttautuja ja siten turvassa.

Tämä on toki todennäköistä, muttei suinkaan varmaa. Jätän mehupojan arvioitavaksi haluaako hän tästä varmuuden. Lisävahvistusta voidaan saada, jos soluttautujat lähtevät heti testaamaan legendastatustani, sillä osuma kapteenin valintaan on epätodennäköisimmillään avauskierroksella. Olen toki seuralegenda, mutta ennen äänestystuloksia ei ole antaa tähän kättä pidempää.

Mehupojan arvaaminen tässä kohtaa on myös riskialtista, koska soluttautunut valemehupoika pystyy johdattelemaan tuppurulaisia harhaan. Valemehupoika voi esimerkiksi väittää kysyneensä olenko seuralegenda ja saaneensa vastaukseksi, että olen soluttautuja. Yöllä soluttautujat eivät minua pihalle saa, joten jonkinlaista päivähyökkäystä on odotettavissa leirin aikana.

1 tykkäys

Okei, selvensi ajatuksiasi. Näkisin kuitenkin, että soluttautujan sitä ei myöskään kannata tehdä - ja luulen, että oikea mehupoika olisi jo tullut esiin, mikäli Bilbo ei mehupoika ole. Ainoa, missä soluttautuja voisi tuon tehdä, on hätäratkaisu, kun on häädössä.

3 tykkäystä

Jatkaisin vielä, että oikean mehupojan olisi syytä ilmoittaa mehupoikuudestaan nähdessään valemehupojan. Tosin nyt kun annoin idean tähän, niin samalla saatan tarjota huijauskeinon soluttautujalle kaapata mehupojan titteli oikealta mehupojalta.

Toisaalta soluttautujan ei kannata esittää mehupoikaa, jos oikea mehupoika ilmoittautuu, sillä tällöinhän on 50-50 mahdollisuus äänestää pois soluttautuja tähtäämällä mehupoikiin. Nimittäin tavallisella tuppuralaisella saa olla aikamoiset galaksiaivot, jos alkaa esittämään mehupoikaa.

Mun mielestä ei ole mitään järkeä kysyä sun roolia ja tuhlata tähän ensi yön Bilbon tärkeää informaatiota. Ei ole mitään syytä, miksei oikea Seuralegenda olisi tullut esiin, koska häntä ei voida tiputtaa kuitenkaan yöllä, jolloin hän on turvassa.

3 tykkäystä

Oikein arvattu! :grinning: Olen koko ajan ollut todella innoissani siitä että saan yöllä tietää onko joku pelaaja soluttautuja vai ei. Jos kapteeni suojelisi minua yöllä niin voisin kertoa aamulla sen mitä yöllä selvitin, se auttaisi hyviksiä suuresti :slight_smile: En minä tietenkään painosta kapteenia suojelemaan itseäni mutta minun suojelemiseni yöllä saattaisi olla hyvä vaihtoehto :+1:

2 tykkäystä

Kapteeni on tässä isossa roolissa ja antaa soluttautujille painetta. Jos soluttautujat luulevat, että sinua nyt tulevana yönä suojellaan, he eivät tietenkään nimeä sinua -
mutta ovela kapteeni olisikin suojellut jotain muuta. Sitten kapteeni voisi toisena yönä suojella sinua. Soluttautujille paha paikka nyt arvata, suojeleeko kapteeni sinua minä yönä. Ja kapteenilla on tässä paikka pelata, miten itse kokee parhaaksi. Mutta älä tule nyt missään nimessä esiin, niin kuin toiset hahmot on tehneet. :sweat_smile:

2 tykkäystä

Hiljaisemmat tässä taitavat nyt olla epäilyttävimpiä. Annan oman ääneni ++Dillinger

2 tykkäystä

Yritetäänkö tällä pelastaa Tonke?

2 tykkäystä

Pitää kai tässä sitten jotakin äänestää, vaikka ei tässä vaiheessa vielä oikein tiedä ketkä ovat soluttautujia. Epäilyttävin on kuitenkin ollut ++Petri. Tämä on todennäköisesti lopullinen ääneni, on kuitenkin mahdollista että vielä vaihdan aivan lopussa.

Ihan puhtaasti aktiivisuudella. Mutta toki voin Tonkeakin äänestää, melkein yhtä epäaktiivista.

1 tykkäys

Nopealla vilkaisulla @Dillinger @Tonke @Treppu @Koo ja @Jopeti eivät ole äänestäneet vielä ketään.

2 tykkäystä

Yhden viestin Dillinger on mielestäni huonoin tiputettava - tuskin on soluttautuja noin epäaktiivinen sentään, ja mikä kaikkein tärkeintä, hänen tippumisensa jälkeen ei saada mitään informaatiota, kun ei hän ole puhunut yhtään kenestäkään, tai äänestänyt ketään. Tavallaan ollaan alkupisteessä, jos hänet nyt heitetään ulos.

1 tykkäys

Jestas sinä vaihdat äänesi kohdetta useammin kuin minä mailaa pelissä! Hukkaan menisi se ääni, paitsi jos tietysti olet soluttautuja, mitä vieläkin vähän epäilen.

1 tykkäys

Sivuhuomiona, niin olen laittanut nämä peliketjut alusta asti tarkkailuun, niin tulee aina ilmoitus, kun joku laittaa viestiä. Muutaman päivän syklillä saattaa muuten päästä unohtumaan varsinkin jos ei katso etusivullaan tuoreimpia ketjuja.

3 tykkäystä

Ja sanotaan vielä, että jos Dillinger olisi soluttautuja, hänen avuksi oltaisiin jo tultu, veikkaan mä. Toki itse vaikutan tässä kohtaa epäilyttävältä, kun puhun hänen Tuppurulaisuuden puolesta, mutta olen vain sitä mieltä.

1 tykkäys

Meikäläisellä oli sama logiikka aiemmalla harjoitusleirillä. Muistaakseni se logiikka ei osoittautunut aukottomaksi.

Jossain vaiheessa peliä näin voi olla, mutta soluttautujia on kolme ja Dillinger ollut jo pari päivää se, kenellä on eniten ääniä, joten uskoisin, että tässä olisi jo pelattu enemmän joillekin muille ääniä. Ei tämä nyt varmaa ole, mutta merkit viittaisi siihen.

Jännästi tosiaan laittaisit itseäsi nyt sitten Dillingerin kanssa samaan leiriin, oli se sitten kumpi tahansa. Pitäisi vissiin laskea äänestystilanne…

1 tykkäys

Minäkin kyllä vähän ihmettelen miksi tatesulon ääni on edelleen meikäläisen tilillä… Ei siinä mitään että äänestää minua, mutta saisiko tälle edes pienen pienen perustelun? :thinking: