Nyt on erä aikaa tsempata vielä, ettei tarvi huomen aamulla hävetä. Kolme joukosta @Virvelia_kainaloon, @koo, @Derek, @Joonatan, @bilbo ovat kuitenkin mun joukkueen pelaajia.
Näytöt on annettu, ei tälle päivälle ole enää mitään lisättävää. Katsotaan, miten jäljelle jäävät ipandeeruslaiset reagoivat kaverinsa häätöön huomenna.
Mua kiinnostais ihan helvetisti tietää mitä kapteeninsa ulos äänestänyt joukkue reagoi. Se lähtis pelimiehen vartti käyntiin, vielä olis sankarinviittaa tarjolla, Löytyykö Pate joukkueesta. Pakkoraossa oma ääni menee:
++koo
-tatesulo
++Koo
Hyvää yötä!
-tatesulo ++Koo
Päivä on päättynyt ja keskustelu päättyy. Iltaviesti seuraa hetken kuluttua.
Iltaviesti
Päivä oli todellakin touhukas. Pelaajat käyttivät kiitettävästi ääntä niin kentällä, kuin sen ulkopuolellakin. Kaikki yrittivät vimmatusti ratkaista soluttautujien henkilöllisyyksiä. Käänteiden jälkeen, pelaajisto valitsi leiriltä häädetyksi Koon. Hän pakkasi kimpsunsa ja kampsunsa, ja mutisi jotain siitä, kuinka nyt häädettiin syytön joukkueen jäsen. Ja niin yö laskeutui leirikeskukseen…
Lopulliset äänet
6 Koo (Mustis, Tilhi, Armas, tatesulo, Derek, Virvelia_kainaloon)
3 tatesulo (Joonatan, Koo, Bilbo)
Leiriltä häädetyt
Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Jäljellä olevat pelaajat (8/9):
Virvelia_kainaloon
Armas
tatesulo
Bilbo
Joonatan
Tilhi
Derek
Mustis
Nyt on yö, eivätkä pelaajat yöllä puhu. Soluttautujat ja kapteeni lähettävät ohjeiden mukaan minulle kohteidensa nimet yön aikana. Yön jälkeen sarastaa aamu taas silloin, kun aamuviesti saapuu peliketjuun. Hyvää yötä!
2. päivä
Aamu valkeni sateisena ja myrskyisenä - ja ilman yhtä leiriläistä. Bilbolle oli yhtäkkiä iskenyt kova oksennustauti, ja hänet passitettiin kotiin potemaan sairauttaan. Pelaajiston keskuudessa kuitenkin tiedettiin, että Bilbon yhtäkkinäisessä sairastumisessa saattoi olla taustalla soluttautujat ja heidän juonensa. Ei auttanut muu, kuin jatkaa henkilöiden todellisen puolen selvittämistä.
Leiriltä häädetyt
Koo, 1. päivä (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Bilbo, 1. yö (tavallinen Tuppuru HC:n pelaaja)
Jäljellä olevat pelaajat (7/9):
Virvelia_kainaloon
Armas
tatesulo
Joonatan
Tilhi
Derek
Mustis
Nyt alkaa 2. päivä, ja se päättyy sunnuntaina 20.9. klo 19:00. Peliketjuun viestiminen on jälleen sallittua niiden osalta, jotka pelissä vielä jäljellä ovat. Päivän päätteeksi eniten ääniä saanut pelaaja häädetään leiriltä.
Ei tää ollutkaan niin helppoa
Tatesulo väitti olevansa kapteeni. Onko muita ehdokkaita?
Se on jätkät Pyynikkipäivä tänään. Meillä hyviksillä oli 7 ääntä eilen, yksikään ei osunut pahikseen ja mikä huvittavinta, kaikki äänesti kapteenia tai kapteenin suojattia. Itseäni hävettää etten joukkuetta pystynyt auttamaan kentällä paremmin, peili meni rikki yön aikana. Toivottavasti kaikki nyt ymmärtää ettei Ipandeerus ole lähättänyt tänne mitään pikkupoikia.
Kiitos @koo ja @bilbo hienosti taistelitte ja siksi jouduitte kusiviiksien raukkamaisen hyökkäyksen kohteeksi.
Noniin. Valinta oli vaikea ja lopulta väärä. Tätä täytyy kaiketi nyt koettaa miettiä vähän tarkemmin. Sitä kerkeää tuppia järsiessä tekemään. Tässä pari itseäni askarruttavaa kysymystä:
- Onko tatesulo tosiaan kapteeni? Haluaisin uskoa, että on. Olen passannut hänen antamiaan juomapulloja eteenpäin jo pitkään.
- Kenet kapteeni otti puhutteluun?
-
Voiko äänestystuloksesta päätellä jotain? Eilen (eli “viime päivänä”) äänestystulos rytkähti aika ronskisti Koon puoleen ja se meni pieleen.
-
Äänestävätkö soluttautujat samalla tavalla? Vai ovatko he tarkoituksella sopineet äänestävänsä eri tavalla?
-
On, en olisi sitä missään nimessä halunnut kertoa, mutta pakkoraossa tein itseni haavoittuvaksi.
-
En voi tätä kertoa, mutta saatat arvata. Koon olin valinnut, mutta oli pakko vaihtaa kun hänet tiputettiin.
-
Kahden viimeksi ääntään vaihtaneen käytös oli todella hämmentävä. Annettuaan äänensä minulle, hiljenivät tarkkailemaan ja kun oli selvää heille että hyvis tippuu joka tapauksessa, kävivät hämäykseksi?? vaihtamassa äänensä Koolle. Varsinkin virveliä_kainaloon vaihtoi äänensä viime sekunnilla, miksi? sillä ei edes ollut vaikutusta lopputulokseen. Ylivoimaisesti todennäköisin soluttautuja.
-
Tämä onkin mielenkiintoinen kysymys. Varmasti äänestävät ristiin rastiin, ennen lopullista, hämäykseksi saattavat antaa äänensä myös eri henkilöille.
Tatesulo ei ole pahis. En ehtinyt viimeksi perustella ääneni vaihtamista, koska odotin aivan viime tippaan. Tatesulo oli pitkään tippumassa, mutta muita nimimerkkejä ei selkeästi tullut hänen tuekseen. Olisi ihan järjetöntä, jos pahikset eivät millään lailla tukisi toisiaan näin alkuvaiheessa leiriä. Näin ollen minulle oli selvää, että ainakaan tatesulo ei ole väärän teossa. Bilbon lähtöpasseista ei voi oikein päätellä mitään, paitsi että Armasta ja Mustista hän viimeisimpänä epäili. Vai voisiko tuosta jopa jotain aavistaa?
Väität siis suoraan, että Joonatan olisi soluttautuja?
Jos tatesulo on hyvis, miksi soluttautujat eivät äänestäneet häntä pois? Hän oli ainoa joka ilmoittautui kapteeniksi ensimmäisenä päivänä. Toki se saattoi olla myös peruspelaajan epätoivoinen yritys.
Mutta toisaalta jos kukaan muu ei ilmoittaudu tänään olevansa kapteeni, voi tatesuloa lähtökohtaisesti pitää kapteenina.
Tatesulo keräsi toiseksi eniten ääniä. Strategisesti ei lie järkevää passittaa pois selkeästi epäilyttävänä pidettyä pelaajaa.
Mutta silti äänestettiin pois toinen jäljelle jäävistä, jotka epäilivät tatesuloa. Jos olisi haluttu pitää epäilykset tatesulossa, olisi jätetty myös Bilbo peliin. Nyt jäi vaan yksi joka äänesti tatesuloa.
Mistä päästään tuohon @Armas viestiin, jonka nostin esiin. Selkeästi soluttautujat yrittävät savustaa Joonatanin pihalle.
++Armas
Virveliä_kainaloon oli ensimmäinen joka minua äänesti, jäi sen jälkeen nuoleskelemaan viiksiään loppupäiväksi. Derek lisäsi höyryä pönttöön väittämällä minua ja koota soluttautujiksi. Selvä peli:
- Virveliä_kainaloon
- Derek
- Joonatan
Muut eivät ole yrittäneetkään hämmentää.
Ota huomioon, että vaihdoin kuitenkin äänen. En epäillyt oikeasti kumpaakaan teistä, minähän heitin koko ajan epäilyjä vähän joka suuntaan kuten pelin henkeen kuuluu. Oli selkeä suunnitelma vaihtaa ääni loppuhetkillä, joko sille jota oikeasti epäilen, tai sitten varteenotettavien putoavien välillä sille johon vähemmän uskon. Ääni meni koolle, koska uskoin enemmän sinuun.