Yhteisöpeli VI: Rentoa kisailua Etelä-Amerikassa - peliketju

Kiitos, tässä oleellinen viesti 1. yön jälkeen.
(Samalla ykkösepäilty Bilbo vaihtui Tonkeen)

Tuo komea äänestystulos oletetun pahiksen kohdalla oli ainoa iso konkrettiinen asia mitä mulla oli käytössä.

Joo Virveli houkkutteli valita, mutta mietitytti sitä että jos Virveli on tavallinen hyvis, ja sattumalta nälkäinen. Saisinko siinä tiedon hyvis, kun samalla VK yöllä kääntyisikin pahikseksi.

1 tykkäys

Eihän se ensimmäinen kerta olisi kun vapaalipulla lähes päätyyn asti pahis matkustaisi kun ei kirjoittele, vaan käy vaan äänen antamassa muutaman värssyn kera.

1 tykkäys

Ei olis ei, ja varsinkin tässä pelissä alussa oli kova meno johon oli helppo hukkua. Nyt kun tahti on monella hiipunut, niin alkaa näkymään kun kaikki ei kanna kortta kekoon…

3 tykkäystä
  1. päivän vihje

Tässä sitten 2. päivän vihje viitaten 1. päivään, sekä ensimmäinen kuitti Tonkelle, siitähän se sitten lähti.

1 tykkäys

Enpä kyl tajunnut koko hommaa, mutta kyllähän toi aika aukottomalta näyttää! Jännä et ei tainnut muutkaan älytä… ++Tonke

1 tykkäys

Tässä nyt sit jännitetään kumpi lähtee, mutta kuten sanoin aiemmin, niin Mielipuolta ei kannata roikottaa näissä peleissä. Joten ei mitään menetettävää…

Tämä luonnollisesi romuttaa teorian tatesulosta Casperi linkin kautta… :+1:

Juu, vähänlaisesti olen ennättänyt kirjoitella, olen ollut ansoja tarkastamassa ja siirtelemässä niiden paikkoja. Hieman voisin itsekin yrittää tehdä syväluotaavaa analyysiä jäljellä olevista kumppaneista.

-Wratchild on osallistunut keskusteluun aktiivisesti ja kaivanut kannibaaleja esiin. Kertoo, ettei osaa ajatella eerikoisrooleja. Itse kuitenkin olen sitä mieltä, että hänellä on joku rooli tässä pelissä.
-Casperi on haastanut kiivaasti Tonkea kaksintaisteluun. Onko hänelläkin rooli, vai onko hän kannibaali?
-Horna on ollut mun silmiin aika hiljainen, kuten itsekin, lähinnä mitään sanomatonta keskustelua.
-Virvelia osallistunut aiemmin aktiivisesti peliin, nyt hieman hiipunut. Miksi?
-Tonke monen mielestä kannibaali. Casperi jopa varma asiasta.
-Louskutin moni pitää hyviksenä, itse en ole alkuunkan vakuuttunut
-Tatesulo ollut myös aktiivinen. Välillä kipinöinyt. Olsiko kannibaalin rooli henkisesti raskas
-Treppu itseäni eniten päillyttävä hahmo kannibaaliksi.
++Treppu

Pureudutaanpas hieman Virvelia_kainaloon.

Aluksi pikainen kertaus tämän pelin pääpiirteisistä tapahtumista hänen osaltaan.

Aluksi samanlaista pelinaloitusjargonia kuin muiltakin, aloitti pelin selkeästi varovaisemmin kuin edelliset kolme peliä.
Tässä vaiheessa Casperi epäilee Virveliä ja tästä tulee muutaman viestin pituinen keskustelu.

Seuraavaksi pientä palloittelua Ranen viesteihin, ei mitään asiapitoista, joka edistäisi peliä. Tatesulo ottaa tästä koppia ja alkaa hieman pidempi keskustelu tatesulon kanssa. Tässä vaiheessa myös Horna kertoo Virvelin pelin muuttuneen edellisistä.

Acetho avaa pelin omalta osaltaan ja epäilee eniten Virveliä tässä vaiheessa. Acetho antaa Virvelille äänen.
Sitten viestit 245-259 käydään enemmän tai vähemmän keskustelua tästä ja Virveli yrittää perustella muuttunutta pelityyliään sillä, että on pilannut aiemmin muiden peliä ja haluaa antaa muille tilaa.

Tämän jälkeen Horna äänestää Virveliä, johon virveli ei kuitenkaan reagoi mitenkään, paitsi myöhemmin pitämällä Hornaa ykkösepäiltynään. Virveli muistuttelee ennen päivän päätöstä pari kertaa äänestystilanteesta. Kaikki vaihtavat illanmittaa äänensä pois Virveliltä erilaisten vaiheiden kautta. Eli ei siis kuitenkaan ollut tässä vaiheessa enää kenenkään ykkösepäilty.

Toisena pelipäivänä heittää pienen epäilyn Treppuun ja Tonkeen tässä järjestyksessä äänestysdatan perusteella. Sen jälkeen tulee ihan hyvää lista epäilyistä ja äänestystilanne. Lisäksi pari viestiä vielä edellisillan äänestyksestä ja sen jälkeen dataa viestien määrästä.

Seuraavksi tulee ns. Kolmantena pyöränä minun ja tatesulon tanssiin, hyvin yrittäen perata tätä auki.

Joonatan heittää epäilyksen, että Tonke tai Treppu olisi suojellut Bilboa tai Virveliä äänestystilanteessa. Virveli keskittyy tässä vaiheessa Bilboon.

Tatesulo sulo palaa, väittely meidän ”tanssista” jatkuu, jonka jälkeen keskustelu kääntyy Acethon epäilyyn Virvelistä. Tatesulo painostaa Virveliä pitkään tässä asiassa. Päivä lähenee päätöstään ja Virveli heittelee 23 onelineria, usein vielä niin että vastaa heti itse itselleen.

Äänestyksessä Virveli pitkään Trepussa, kunnes lopussa vaihtaa Bilboon, koska oma ääni menossa harakoille. Palataan tähän myöhemmin.

Kolmantena päivänä lista, jossa pienet posit mulle ja Wrathchildille. Tonken listassa posit Virvelille, mutta myös monelle muulle. Seuraavaksi epäilee, että minä saattaisin olla pahis, koska äänestin ennen Acethoa ja Bilboa Tonkea, enkä Hornaa, sekä Treppua enkä Hornaa (Virvelikin siis epäili molempia ja äänesti Treppua ennen Bilboa).

Lueskelin tuossa lävitse kolmen aiemman pelin 2 ensimmäistä pelipäivää.

Jokaisessa toistuu muutama sama kaava.

1. Pari ensimmäistä viestiä hassuttelua muiden mukana, sitten alkaa peli. Todellista pahisten etsintää ja viesteissä on laatua. On herättelyääniä, on haastamista ja vastaepäilyitä.
  2. Draft pelissä äänesti molempina päivinä yksin eniten pahiksena pitämäänsä. Minsk pelissä sama homma, ensimmäisenä päivänä jäi yksin äänensä kanssa, toisena oli sentään yksi toinen mukana. Lyyran ryöstössä oli hieman poikkeava ensimmäisenä päivänä ja ehdotti Hornaa vaihtaen siihen itsekin. Seuraavat 2 pelipäivää pysyi Joonatanissa.
  3. Ei juurikaan onelinereita, vaan kaikki viestit harkittuja ja peliä edistäviä.

Johtopäätöksiä:

Pelityyli on aivan liikaa erilainen verrattuna aiempiin, ettei sitä voi perustella vain sillä, että olisi pilannut muitten peliä. Varsinkaan kun on aiemmin äänestänyt täysin oman päänsä mukaisesti, eikä lähtenyt muiden mukaan pelin alkuvaiheessa. Nyt varsinkin tuo Bilbon tiputus, jossa totesi, että turhaan pitää ääntään Trepulla, vaikka aiemmin oli aina näin käynyt.

Virvelin pelissä epäjohdonmukaisuuksia on huomannut ainakin @Treppu @Tatesulo @Casperi @Horna ja @Joonatan, joten ei voi olla pelkästään pahisten juonta.

Tässä pelissä Virveli on kirjoittanut yli 50 onelineria, keskittynyt muiden väittelyihin, hassutellut Ranen kanssa sekä kertonut äänestystuloksia. Suuri poikkeus edellisiin peleihin, joissa viestittely on aina lähtenyt epäilyksistä ja omista havainnoista. Lisäksi kertonut viestimäärät prosentteina, joissa on kyllä korkealla, mutta paljon pienemmällä asiamäärällä kuin aiemmissa peleissä. (tähän huomautus, että on siellä peliä edistäviäkin viestejä mukana, mutta selkeästi vähemmän kuin ennen.

Tonke ollut todella usein mukana Virvelin pahislistauksissa kolma tai neljäs, mutta kuitenkin usein puolustellut tätä sanomalla, ettei kuitenkaan niin pahis kuin pari muuta. Viimeisenä päivänä vaihtanut epäilyksiään minuun, koska Treppu tai Horna ei ole saanut tarpeeksi kannatusta.

Jos Casperi puhuu totta, niin pahiskolmikko löytyy mielestäni Tonke-Virvelia_kainaloon-X. Tässä skenaariossa X tuskin on Casperi, Tatesulo, Wrathchild. Jäljelle jää Joonatan, mazzus, Horna ja Treppu.

Jos Casperi on mastermind kannibaali, pahiskolmikko on luultavasti Casperi-Tatesulo-X. Tässä skenaariossa X tuskin on Virvelia_kainaloon, Tonke. Jäljelle jää Wrathchild, Horna, Treppu ja Joonatan.

Ja jottei menisi ihan noitajahdiksi, yritän pureutua vielä muutamaan muuhun enemmän kirjoitelluun.

Sinänsä varmempaa tänään olisi tiputtaa ++Tonke , että nähtäisiin mikä Casperi on miehiään.

7 tykkäystä

Ja lisätään mazzus myös tuonne skenaarion Casperi = Kannibaali X-ryhmään

Hieno viesti ja pohdinta. Vähän jäi avoimeksi Miksi Wrathchild “tuskin” kohdassa?

Jos Tonke onkin mielipuoli, mutta minä edelleen hyvis spekulaatio jäi puuttumaan, se palvelisi sinun etua jos olet pahis.

No joo, mietin pitkään kumpaan Wrathchildin laitan. Viimeisimmät oivallukset siitä, että olet oikeassa, sai mut hänet laittamaan tuolle puolelle. Olisin kyllä voinut laittaa toisellekin puolelle.

Mainio tiivistelmä Virvelin epäilyttävyydestä kerta kaikkiaan! Itse olisin kai jo äänestänyt häntä, mutta ensin oli Bilbo epäilyttävämpi ja nyt kun Casperi tuli esiin niin Tonke on joko pahis tai Casperin lavastama hyvis jolloin Casperi on epäilemättä pahis. Nyt on 10 pelaajaa, joista 7 hyviksiä ja 3 kannibaaleja, eli jos Casperi puhuu totta niin ens pelipäivän aamuna on 6h-2k, jos taas ei puhu totta niin on mitä todennäköisimmin 5-3 ja sitä seuraavan pelipäivän aamuna sitten 4-2, milloin luultavasti sitten ehtisin miettiä Virveliä uudestaan.

(tai mielipuoli) meinaa unohtua

Spekuloin sitten tuonkin. Tuli sen verran viestille mittaa, että ei tullut tuossa lopussa enää tuo mieleen, vaikka sitä aiemmin spekuloin.

Jos Tonke on mielipuoli, niin sut todennäköisesti tiputetaan yöllä kuitenkin (koska ei haluta että saat uuden nimen selville) Eli olet siis nähnyt Tonken kuitenkin. Tässäkin tapauksessa epäilen Virvelia, koska viestin pääpointti ei ollut yhteys Tonkeen, vaan Virvelin oma käyttäytyminen.

Hyvä, noin se varmaan on mennyt. Johtopäätös, että olen pahis, on looginen, vaikkakin väärä. Ansiokasta työtä olet(te?) kuitenkin tehnyt, kiitokset siitä.

Eilen illalla lupailin sinulta kysyä, niin mitä mieltä olet Hornasta?

6 hyviksiä. Yhdellä viiraa päässä.

Niin, totta. Unohdin mielipuolen sitten kahdesti.

On noissa molemmissa listoissa X-osastolla. Eli voi olla kolmas lenkki kummassa tahansa tapauksessa.
Esimerkkinä teidän epäilyt ristiin ja toistenne äänestäminen on aika klassista pahiskäyttäytymistä. Molemmat Horna ja Treppu on lisänneet viestiensä sisältöä tässä kolmantena päivänä.

Ei kuitenkaan kummassakaan äänestyksessä ollut se ykkösepäiltyni. Ensimmäisen päivän vedin ihan tunteella, ajatellen että äänestän hiljaista, joka näennäisesti yrittää → Tonke.

Toisena päivänä Treppun äänestyskäyttäytyminen sai mut epäilemään eniten häntä. Sitten olin varma Bilbosta, metsään meni.

Eli summa summarum, Horna ei kuulu luottorinkiini, muttei ole vielä ollut se varmin konna silmissäni.

Mahdolliset tilanteet huomenna aamulla (H-M-P):

6-0-2
5-1-2
4-1-2
4-1-3
5-0-3
5-1-3
5-0-4
4-1-4
3-1-4
3-1-3

Nuo nyt ainakin mielestäni ovat mahdollisia.