–Nellisi
Vihjaat siis, että sinulla on monenlainen rooli?
Pahis-kulttilainen?
Olo on ihan sellainen, että nollia ja ykkösiä vain vilisee silmissä, ja vaikeaa on tehdä minkäänlaisia johtopäätöksiä.
Faktat: Kolme tyyppiä tietävät olevansa pahiksia, ja tietävät myös ketkä eivät ole pahiksia (NB!). Yksi tyyppi tietää olevansa Kultisti, ja siksi haluaa äänestää sellaista, joka ei vaikuta pahikselta. Arvaamista sekin tässä vaiheessa peliä. Loput joko tietävät tarkan hyvisroolinsa, tai sitten eivät tiedä.
Vähän kirjoittavat ovat aina minun mielestäni epäilyttäviä, joten a1r6, Jopeti ja Joonatan ovat ykkösenä kirjoissani. Toisaalta tämän tietävät monet peleissä mukana olleista, joten varmasti on myös pahiksia runsaammin kommentoivissa. Siinä porukassa on myös varmasti keskenään pahikseksi toisiaan huutelevia, jotka tietävät asian. Virvelia_kainaloon ja Casperi, ehkä. Varilasit ja Nellisi? Louskutin osaa vältellä suurimmaksi osaksi, joko varovaisuutta tai halua piiloutua. Armas on aika vahvasti pitäytynyt omissa oloissaan, muut ovat olleet aika hiljaa.
Enpä siis vielä äänestä ketään. Lähtökohtaisesti minun kirjoissani äänestyskohteena olemisesta pääsee puhumalla pois. Olisin hitsin huono tuomari ![]()
Koo ja tatesulo. Heiltäkin on tullut vähän viestejä tähän ketjuun. Miten heihin pitäisi suhtautautua?
Tämä oli varmaan vielä mulle. Kyllähän tuohon jotain olisi kaivannut. Paras vastaus olisi varmaan ollut, että olisit epäillyt Casperin hakevan huteralla/keksityllä perusteella hätäisesti maalitaulua, ja näin ollen epäillyt Casperia hakkeriksi
Jotain tarvisi, mikä herättäisi luoton siihen että olet hyvis. En mä nyt tietenkään ihan valmista reseptiä voi sulle siihen kirjoittaa.
Sitten muihin asioihin nyt kun on maittava kofeiinipaukku nautittu, aika pistää taas peli tulille. Joku ihmetteli miksi pyörin torilla. No siellähän ne parhaat jutut aina kulkee, lisäksi haen vinkkejä siitä koodista mikä meidän tulee selvittää.
Onko joku käynyt jo ihmeiden onkalossa? Mä jätän sen vielä väliin, taidan mennä pyöriin palatsin ympärille jos se pahuksen papukaija vaikka olisi jotain kuullut ja suostuisi paljastamaan.
Sitten oleellinen asia Mun käsittääkseni äänten niputtaminen olisi hyvin tärkeä asia hyvisten kannalta, nyt kun Jaffar koittaa omaa peliään pelata.
Mä otan ääneni pois -Horna ja kuuntelen muiden ajatuksia. @Bilbo haluaisitko avata sun pelitaktiikkaa?
Avataanpa oma sanainen arkkunikin nyt, kun jonkin verran aikaa on.
Virveli, Casperi, Petri, tatesulo ja louskutin ovat toistaiseksi omalla listallani hyviksiä. Virvelin peli on mielestäni paljon enemmän sitä totuttua virveliä, Casperi ottaa hyvin roolia (osaa tämän pahiksenakin), Petri vaikuttaa hyvispetriltä, esim. Tämä viesti on totuttua Petriä
Samoin kyseisen viestin loppuosa siitä miten hiljaiset saavat häneltä äänen (Minskin reissulla, jolloin oli hyvis niin puhui samalla tavalla).
Tatesulo aloittanut hyvin samankaltaisesti kuin Andeilla ja siksi saa pientä luottoa meikäläiseltä. Louskutin herättelee ja tökkii hyvin porukkaa, joka on mielestäni hyvismäistä.
Sitten nämä, jotka eivät vakuuta: Horna, Nellisi, Bilbo, Koo ja varauksin Varilasit.
Horna toki melko samallaisella otteella liikenteessä kuin aiemmin, mutta en mahda sille mitään että epäilyttää taas kerran.
Nellisillä sama homma, taas kerran epäilyttää minua. Antoi äänen Bilbolle ja sanoi ettei harrasta kostoääniä. Tämän jälkeen Bilbo ei tee mitään ja silti Nellisi vetää äänen pois Bilbolta ja antaa äänen Virvelille, joka on aktiivisesti yrittänyt herättää keskustelua. En ymmärrä tätä funktiota. Bilbo ottaa heti perään äänen pois Nellisiltä ilman suurempia perusteluja. Pahisten sopima äänten käyttö toistensa tileillä? Ehkä, ehkä ei…
Koo vetää samanlaista settiä kuin aiemmin, kun on ollut pahis. Elikkä lyhyitä ytimekkäitä viestejä, jotka sisältävät enemmänkin ihmettelyä kuin pahisten nappaamista. Toki Koon tapauksessa hämää, että on ollut aina pahis (kun olen pelannut samaan aikaan hänen kanssa). Voi hyvin olla, että on hyvis ja kärsii nyt minun ennakkoluuloista.
Varilasit nyt ei varsinaisesti epäilytä, enemmänkin oma mutu/intuitio.
a1r6 voi olla myös mitä tahansa, mutta otanta hänen kohdallaan liian pieni suurempaan analyysiin. Joonatan myös hiljaa, mutta häneen koskee sama kuin a1r6.
Ainiin lisätään Armas luottoa herättäneisiin kaiffareihin. Samanlaista pelaamista kuin aiemminkin hyviksenä👍
Tämä nyt tällainen nopea analyysi. Hankala on vielä otetta saada, kun näin alussa ollaan ja viestejä vähän.
Aika hiljaista on heillä ollut, ei oikein ole päässyt kiinni mihinkään. Epäilyttävää sinänsä.
Olisi kiva kuulla teiltä mielipiteitä nyt, kun minä ehtisin niihin paneutua. Toki ymmärrän jos ei aikaa löydy juuri nyt👍
No… Ainoa mitä tässä vaiheessa voi sanoa on se että ei kauheasti epäiltyjä. Pahikset pelaa nyt ja yleensäkin ensimmäistä päivää hyvin ja harkitusti. Viime pelin aloituspäivänä pääsin niistä jotka lopussa pahiksiksi paljastuivat ensimmäisen kerran jäljille vasta loppuhulinoissa, ja saattaa olla huono taktiikka mutta kun en muutakaan keksi niin odotan tässä eniten nyt sitä.
Tämä on vastaus pelaajille @Jopeti ja @louskutin .
Bilbo valikoitui oikeastaan aivan sillä periaatteella, että kuka nyt mieleen juolahtaa. Ja kyllä Bilbo itseasiassa sanoo vähän jotakin mun ääneni jälkeen (vähän, mutta kuitenkin). Virveli taas ei vastannut mun suoriin kysymyksiini, niin siksi vaihto sinne.
Simppeliä. ![]()
Ja itse asiassa -Virvelia_kainaloon antoi mulle vastauksen, joten tässä ollaan.
Yleensä kostoääni on tapana perua jos toinen peruu äänensä myös. Ja näin Nellisi teki.
Mututaktiikalla mennään koko peli ellei tapahdu jotain sellaista että on pakko antaa ääni jollekin varmalle pahikselle, paitsi että näkijäähän ei tässä pelissä ole. Tavallisena pelaajana ei sen suurempia taktiikoita tarvitse.
Aika vähän on kauhean kantaa ottavia viestejä, mutta lähtisin @Jopeti .
Seuraillaan. Turha tässä vaiheessa mitään hulabaloota pitää. Casperilla on hyvää pelaamista ja hän ehkä tässä vaiheessa eniten hyvismäinen. Muista on turha sanoa ihmeempiä. Peesailua pidän lähes varmana merkkinä pahiksena olosta. Se on sitä massan mukana menoa ilman, että yrittää oikeasti saada jonkun nalkkiin.
No toikin on vähän kaksipiippuinen. Nyt kun näitä pelejä on enemmän pelannut, niin “peesailu” tai ryhmittyminen voisi olla hyviksille jopa varsin järkevää pelaamista.
Ok, tuntuu että sinun kohdalla peli eroaa aika paljon edelliseen verrattuna.
Toisaalta peesailu näyttää myös alibipelaamiselta.
Ei tässä kyllä minkään höpöhöpölistauksen paikka ole vielä, jos koskaan.
Pidän toistaiseksi ääniloitsun Nellisissä ja keskityn farmaamaan coineja. (Näinkö ne puhuu?)
Nellisi mainitsi myös tyylin vaihtumisestaan… Viimeksi, kun oli hyvis niin lopputulos oli hyvä, joten sitä tyyliä ei tarvitse vaihtaa. Pahiksena taas lopputuloksena myös hyvä, joskin aika moni pääsi jäljille ja täten tyylin vaihtuminen on käytännössä pakollinen.
Kaukaa haettua, mutta lähinnä tuo että hyviksen ei omasta mielestäni tarvitse vaihtaa tyyliä, jos sillä on aikaisemmin saatu voitto naarattua.
Oliko minun listaukseni tällainen🥺 Mielestäni siinä oli oikein hyvää pohdintaa, mutta jos pidit sitä höpöhöpönä niin pääsit kyllä ihon alle😉