Armeijamuistot ja tunnelmoinnit

Jep, KR ja Immola joskus ihmisikä sitten…

1 tykkäys

Millon muute tietää onko puolvuotta vai vuoden? Määrätäänkö se palveluksen alussa vai?

Susta kyllä näkee kauas, että olet vuoden.

12 tykkäystä

Tiedon saa alokasajan loppuessa haaveet kaatuu - päivänä. Onnea palvelukseen! Itse pääsin 6kk ja ei ole kyllä harmittanut. Mutta mene avoimin mielin äläkä turhaan ressaa. Jos nakki nspsahtaa niin ei se maailmaa kaada. Jos nyt lähdet sopivasti kesäksi reserviin!

2 tykkäystä

On se hullu paikka, mullekin vakuuteltiin, että melkeinpä kaikki ylioppilaat laitetaan aukkiin. En joutunut, vaan pääsin keittäjäksi. Säälittäviä väkisin aukkiin pyrkiviä oli jonkun verran. Meitinkin tuvassa yksi alaikäinen vapaaehtoinen aloitti sängyn petaamisenkin joka aamu klo 5.55. Ja joka asiassa oli innokkaana ja pääsihän se sinne lopulta joltain varasijalta.

Millon muuten II/17 kotiutuu?

@Kilo Ai kuinka niin musta näkee? 6kk olevat 14.12.

Kiitos @Button ! :slight_smile: Ja kyllä se vuosi olisi mulle kuin mua vedettäs nyrkkiraudalla täysiä päin pläsiä ja sen jälkeen potkaistaisiin munille.

1 tykkäys

Kunhan kuumottelen.

Toisekseen petasin jollekin tuon kotiutumiskysymyksen, mutta kukaan ei osannut siihen heittää vastaukseksi “ei koskaan”. Eksä ole II/17?

3 tykkäystä

Kyllä mä 11/17 olen. Eikö tuo “X ei kotiudu koskaan” tai “Aamuja!!!” oo jo vähän kuluneita läppiä? : p

Nuo läpät ei kuole koskaan. :stuck_out_tongue:

5 tykkäystä

Paitsi että ne kuolivat jo kymmenen ensimmäisen käyttökerran jälkeen. :stuck_out_tongue:

Odotas ny ku pääset sinne inttiin, kuulet siellä ihan samoja juttuja, fraaseja ja heittoja mitä oma isäskin on jo kertonu inttimuistoissaan… ja sitten toteat ne itekin oikeastaan aika hauskoiks ja hyviks jutuiks ja kerrot niitä tohkeissas eteenpäin.

12 tykkäystä

Itse olin vakavissaan sitä mieltä, että 6kk on meikäläisen homma. Menin sitten tyhmänä tekemään pällitestit hyvin ja aukkihan se kutsui. RUK ei maistunut, vaikka ehkä viimeisenä kurssilta olisin sinnekkin saattanut päästä. Puoli vuotta siinä meni sykkiessä ja koska olin hyvä AUKissa sain päättä mihin haluan mennä (äljellä olevista vaihtoehdoista). Taisin jäädä kurssin kolmanneksi tai neljänneksi. Toimisto siis kutsui ja se oli lepiä hommaa pienessä kompaniassa. Oma armeijani oli siis puoli vuotta sykkimistä ja toinen puolikas tietokoneen näpräämistä toimistossa. (Suosittelen, vaikka pitävätkin nörttien hommana)

Esaan ja Pekkaankin tutustuin, kun en viitsinyt repiä vanhoja ylös ensimmäisenä mosapäivänä. Siinä meni vähän maku koko hommaan.

Onnea 6 kk yritykseeen. Ei kannata tehdä pällitestiä hyvin, vaikka ihan hauska paikka se intti lopulta on ja aika kultaa muistot nopeasti. Intti on selvästi osa suomalaista miestradiota, joka yhdistää sukupolvia ja koulutustasoja.

Sori, nope, ei tule tapahtumaan. Ei mua oo huvittanut huutaa seiskaluokkalaisia mokkereiksi. Ei abipäivänä huutaa kurkku käheänä aamuja. Tosin huusin kyllä aamuja mutta se oli sellainen take one for the team juttu.

Mä en koe tarpeelliseksi nälviä ja pottuilla aamuja tai jotain vastaavaa huutamalla. Huutakoon ken haluaa mutta mä en jaksa.

Mieluummin tetsaan munat märkinä rämeikössä kuin kuivun tylsyyteen toimistossa. Tietokoneet ei muutenkaan oo mun vahvinta osaamisaluetta. Mutta kiitos tsempeistä!

Tehän poljitte valaankin tetsarit päällä ties mihin suippokorvien valtakuntaan asti, vai muistanko väärin?

Et muista. Säkylä-Rauma pitkin kurateitä vesisateessa.

1 tykkäys

Mutta tää on just niitä juttuja, jotka varmasti tuntuu jälkeenpäin paremmilta kuin esim. saman varuskunnan viestikomppanian valabussimatka Huittisiin. Kyllä se toi siihen valapäivään oman mausteensa, ja allekirjoittaneelle 39 asteen kuumeen seuraavalle viikolle.

Meinasin noita “kuluneita” inttiläppiä ihan yleisesti, en niinkään nimenomaan aamujen huutamista tms. Intissä kiertää samat läpät vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen, niin varusmiesten kun skapparienkin toimesta aina Ivalosta Santahaminaan asti. Se on oikeastaan aika hämmästyttävä ilmiö. :smiley:

1 tykkäys

Mulla ei oo yhtään havaintoa näistä. Onko antaa jotain esimerkkiä niin voi pitää kirjaa montako päivää meni ennen vitsin kuulemista. :laughing:

1 tykkäys

Joo, mä olin kans siellä Huittisessa (missä oli myös II/16 EK:n vala, eikä edes satanut) jossain lippuryhmässä, piti vetää paraatin kärjessä tahtimarssia ympäri kylänraittia (tosin oli siellä muilla paskempiakin nakkeja). Oma vala sentään oli talvella siinä sotkun takana. Oli se yks välppääminen niiden rynkkyjen kanssa ja tuona monnien valapäivänä oli varmaan vaikein lomillelähtö.

Olis kyllä maistunut kassulla myöhempikin aamiaisvuoro, kun johtajatuvan herätys oli aina 5.10. Metässä unta tuli vielä vähemmän, kun puolet ryhmästä oli koko ajan vartiossa ja kaksi kolmasosaa oli kuskeja. Tietty päivällä sai nukkua, jos ei menty mihinkään tai ollut täyteohjelmaa (eli käytännössä vain loppusodan vikat kaksi päivää, jotka muuten olivat melkoista telttaretkeilyä, kun ei ollut omia skappareita katsomassa ja saatiin itse sopia vartiot (aukin kanssa, eli meillä pelkkä kipinä), ainoa homma oli tilata lisää vettä, puita ja dieseliä).

1 tykkäys