Armeijamuistot ja tunnelmoinnit

Tuota noin…Kukaanhan ei estä kertomasta pientä valkoista valhetta…?:rolling_eyes:
Muotoilet vaan asian oikein, niin et periaatteessa edes valehtele.:wink:

Tai sitten päästelet oikein kunnolla ja kerrot seurustelevasi jonkun pelaajan kanssa…:laughing::laughing:

Kyllä niitä lomia saa, kun menee vaan jämptisti päällikölle kertomaan. Paitsi ei leirien päälle, vaikka meillä yhden leirin aikana movettajat sai anottua loppuviikon vapaaksi. Joka tapauksessa lomapäivien säästäminen on elämäsi suurin virhe. Meikäläinen piti juhannuksesta 10 päivän loman (komppanian lomaa tästä 7 päivää) ja elokuun lopussa 11 päivää. Lisäksi syksyllä oli muutama neljän päivän ja kaksi viiden päivän lomaa. Muistaakseni sain lomapäivät vedettyä nollaan, kaikilla muilla jäi jotain käyttämättä, kun lopussa jaeltiin köllejä ihan ■■■■■■■■■■■■■■.

Toi yhdentoista päivän loma oli uusien monnien p-kauden viimeisen viikon yli, perusteluna “kalareissu”. Ei se loma tosin helposti tullut, piti moneen kertaan kertoa, että kyllä tosiaan aion käyttää yhtä vaille loput höllit.

No esimerkiks tornihuhuihin varmasti tulet törmäämään jossain vaiheessa. Naapurivaruskunnassa oli entinen legioonalainen joka hälytyksen tullessa leikkas puukolla teltan seinään reiän ja paineli pakkaseen pelkissä kalsareissa… skappari X on ylenemiskiellossa koska poistutti porukkaa tykkihallin katolta/järveen/blaa blaa ja joku mursi jalkansa tai telo muuten vaan ittensä…skappari Y juoksi joskus cooperissa 3400m nasse päässä ja reppu selässä… ja ruokalan katosta tai seinästä löytyy aina reikä kun joku ampu ittensä tai vääpeli ampu kattoon hiljentääkseen melun. :slight_smile: Yleensä nää on aina tapahtunu jollekin kaverille, tai tutulle, tai naapurivaruskunnassa tai pari saapumiserää sitten.

Ainiin ja kuri on heikenteny viimesen puolen vuoden aikana ihan ■■■■■■■, “sillon kun me (edellinen saapumiserä) tultiin niin sai tehä sitä ja tätä ja tota”…

Ja auta armias, kun koksut (upseerikokelaat) tulee RUK:sta. Ne on ihan hulluja mörköjä. Sitten juostaan ja pelätään.

Ja lomat on helvetin paloherkkää tavaraa, koko ajan palouhan alla.

Ja nää armeijajututhan ei ole mitään vitsejä, @treppu.

II/17 ei kotiudu koskaan…
Intti “viisautta” parhaimmillaan

Koitin etsiä mutten löytänyt, minnes @Treppu suuntaa palvelemaan?

Terve kaikille! Pitkäaikainen lukija täällä ja nyt oli pakko tehdä tili, kun @taappara mainitsi jääkärikomppanjoiden pyöräilyinnon! Itse olin I/15 erässä Säkylässä 2. JK:ssa. Täytyy todeta, että etukäteen jännitys oli aika kova, mutta yllätin itseni täysin nauttimalla hommasta suunnattomasti. Lopulta reitti kävi tiedustelu AUK:n kautta ryhmänjohtajaksi ja oli kyllä huikea kokemus. @Treppu suosittelen avointa mieltä ja yritä nauttia! Kaikille intti ei sovi, eikä siinä mitään, mutta yleisesti ottaen hyvin hommien tekeminen ja oikealla asenteella pääsee paremmin myös itse päättämään, missä tehtäviss ja kauanko siellä pitää olla!

Käsittääkseni aika yleinen painajainen tuoreeltaan kotiuduttua on se että joutuu takaisin ja kukaan ei usko että on jo armeijan käynyt. Itsekkin näin kyseistä painajaista jokusen kerran :grinning:

Uskaltaisin kuitenkin väittää, että paljon on kavereillakin vaikutusta. Valitettavasti tiedän muutaman, jotka äänestettiin pitkään palvelukseen omasta saapumiskerrastaan lähinnä siksi, kun eivät olleet juuri mitään sellaista, jota oikeasti haluttaisiin.

Itse sanoisin, että minä ainakin pääsin puolella vuodella vain ja ainoastaan sen takia, että olin kerta kaikkisen surkea. Kun olet surkea niin ei kukaan sinua siellä väkisin pidä pitkää aikaa, varsinkin, jos motivaatiota ei yhtään ole. Lopulta jatkoni taisi jäädä ampumisesta kiinni - parasta toki siinäkin se, että minua epäiltiin tahallisesti huonosta ampumisesta, kun se oli ainoa asia, jossa olin ihan oikeasti täysin nollatason surkea enkä sitä oppinut, vaikka kädestä pitäen opetettiin. Täällä yksi, joka ei osu edes ladon seinään.

Kannatan silti sitä avointa mieltä, koska se on ihan hyvä oppi elämässä ihan työelämässäkin, että “try to make the best out of it.” Jos jotakin armeijassa kuitenkin opin on se, että kannattaa yrittää tehdä olonsa mahdollisimman mukavaksi ja keskittyä näkemään ne positiiviset asiat. Mitä enemmän haluaa itse nähdä negaa sitä varmemmin sitä myös sieltä löytää.

Sitten on sen verran vielä mainittava muistoja, että Tapparan hävitessä toiset finaalit Kärpille 2015 keväällä olin itse kiinni viikonloppuna harjoituksessa, jossa satoi vettä kaatamalla ja juostiin ammuskelemassa rinkat selässä. Illalla, kun vihdoin pääsi katsomaan seiskafinaalin tuloksen tapahtui kyllä oman inttiurani pahin hajoaminen😂 Siinä oli lopulta ihan tyytyväinen, ettei tarvinnut olla Tampereella kärsimässä kolmannen hopean tuskaa vaan sai edes ampua Jastereita p****ksi😂

(Titta på ylähylly!) #112

Niinisaloon käy tie maanantaina.

Tervetuloa! Rento mesta. Mitä hommia rastitit kyselylappuun joka piti joskus kesäkuussa varmaan lähettää takaisin? Niiden perusteella ne päättävät yksikön mihin sijoittavat, muuten se on aivan sama mitä laittoi. Isoherrat kyselee pitkin P-kautta samoja kysymyksiä ja vasta kahen vikan alokasviikon ainana Kapteeni laittaa listaan lopulliset toiveet hommista.

(Titta på ylähylly!) #114
  1. Jääkäri 2. Tykistö 3. Kranaatiheitin

En muista tarkalleen laitoinko kranaatinheitintä vai jonkun muun mutta anyway jääkäri on se ykkösvaihtoehto.

Olin jo kirjoittamassa “Mutta kyllä meillä ihan oikeesti”-viestiä :smiley:

Okei, tsemppiä ja nauti! T. Tammikuusta asti Nibizan auringosta nauttinut :wink:

Tässä kun on armeijajuttui muisteltu niin tuli mieleen,eikös Karjalaisen Jere aloittanut palvelunsa pari kuukautta sitten? Vai näinkö unta?

Onnea @Treppu matkaan ja muut palstalaiset jotka alotatte tänään palveluksen :blush:

Koulutetaanko Niinisalossa säämiehiä? (Taitaa palvelus kestää yli 6 kk mutta on sen verran mukavaa hommaa, että aika kuluu ainakin puolta nopeammin.)

Terv. Jääkäri (Hiukkavaara) & Säämies (Tikkakoski)

Kyllä koulutetaan ja on 9kk homma. Säämiesten yksikkönä toimii Raketinheitinpatteri.

On kyllä leppoisa homma, ja saman voi sanoa lääkintämiehen hommaan. Lämäri yksi parhaista hommista nimenomaan Niinisalossa.

(Titta på ylähylly!) #121

3.Jääkärikomppannian alokas Treppu ilmoittautuu! :raised_hand: Heti kaks viikonloppua kiinni, koska eka valmiusvuoro. :laughing:

Poikamme sotaväessä - LIVE