Grillaaminen ja ruuanlaitto

Heka perkele - ei ananasta pizzaan!
Tykkään postauksistasi ruuanlaittoon liittyen, keep up the good work!

3 tykkäystä

On muuten mehevän näköinen burgeri.

3 tykkäystä

Emäntä haluaa lähestulkoon aina omaan versioonsa ananasta. Ooppa siinä sitten laittamatta :thinking::grin:

6 tykkäystä

Nyt on herkullisen näköinen burgeri! Ootkos itse koittanut tehdä sämpylöitä?
Itse tein tämän videon ohjeen mukaan ja pesi mennen tullen kaupan sämpylät🤤

5 tykkäystä

Vaasan Street Food Soft Bun perunasämpylä Vaasan Street Food SOFT BUN perunaburgeri – Vaasan. 2x100g naudanjauhelihapihviä, raf tomaattia, jääsalaattia, maustekurkkua, punasipulia, paprikamajoneesia, aurajuustoa ja Whitechapel Red Cheddar juustoa. https://www.foodie.fi/entry/whitechapel-red-cheddar-viipale-150g/5021294001080

13 tykkäystä

Muistakaa keraamisessa padassa munkkeja paistavat varmistaa, ettei pata satu olemaan halki :fire: #tilanne

4 tykkäystä

Tänään oli tortillapäivä. Tässä ohje mehevään tortillatäytteeseen. Ei tarvi jänkyttää kuivaa jauhelihaa, eikä tarvi kaikenmaailmaan sooseja sotkottaa. Jalapenoa, juusto ja salaatti niskaan ja lätty rullalle.

Toimi näin. Pilko sipuli valkosipuli suolakurkku ja paprika. Laita samalla pannulle jauheliha pörisemään. Tempase sipulit jauhelihan sekaan ja paista, maustamisen saa jokkainen päättää mieltymystensä mukaan. Lopuksi suolakurkku ja paprikasilppu joukkoon. Anna niiden hetkisen kitistä pannulla. Lopuksi joukkoon creme bonjour pippuri, anna miedolla lämmöllä hetken puhista. Ja tadaa valmista on…

… ja on muuten, niin perkheleen hyvvää :yum::+1:

2 tykkäystä

Aijai kylläpä oli makosat vappupäivän pöperöt. Possua rillistä, omatekosta perunasalaattia, hunaja-timjami-valkosipuli porkkanoita, valkoviinietikassa marinoitunutta punasipulia ja tietysti rillattuja maisseja. Kyytipojaks tietysti olutta.

5 tykkäystä

Ensimmäisen kerran elämässäni valmistin tänään tofusta ruokaa ja vielä söin sitä.
Oli yllättävä tuttavuus ja hyvässä mielessä.

2 tykkäystä

Tofu kannattaa paistaa reilussa voissa teflonpannulla, niin se on helpompi kaapia puulastalla roskikseen.

28 tykkäystä

Älä nyt. Minusta on tulossa vihreä ja koitan uusia juttuja.
Huomenna sitten kyllä kunnon pihvi…

Ja jos totta puhutaan, niin tofu/jauheliha, niin se ja sama. Mausteilla tuo homma hoidetaan.

Siitä se eheytyminen alkaa. :laughing:

Mua noissa kaiken maailman härkiksissä ja mifuissa ärsyttää se, että niitä mainostetaan lihan makuisena ja melkein kuin lihaa tms. Jos se olis oikeesti hyvää, ni ei tarvis yrittää matkia lihan rakennetta ja makua.

5 tykkäystä

Mä itseasiassa laiskana ihmisenä hommasin ruokaboksin ja sen kautta tuli tuo tofu. En varmaan ikinä olisi muuten maistanut.

Hyvin laitettu tofu on hyvää, mutta ainakaan minä en oikein osaa maustaa noita vegejuttuja kotona niin, että saisin niistä hyviä. Tänään tein esim. ilmafritissä falafelejä ja ranskiksia ja vedin ne huiviin guacamolen ja aurodipin kera, muttei tuota oikein maustamiseksi kehtaa kutsua.
Jostain härkiksistä yms. on vaikeaa saada se kasvismassan maku peitettyä, mutta osa noista vegejutuista on jo valmiiksi ihan hyviä.
Itsekään en oikein pidä siitä jos noilla koitetaan matkia lihan makua, koska se onnistuu aniharvoin ja vaatii oikeasti hyvän kokin, mutta kyllä hyvä vegesafka on hyvää.

Ja siis itse olen sekasyöjä, mutta koitan jatkuvasti etsiä hyvän makuisia vegejuttuja ihan vain tietääkseni missä sillä rintamalla mennään.

3 tykkäystä

Itselleni nuo erinäiset proteiinit noissa “lihankorvikkeissa” on haasteena. Pitää oikeasti lukea tarkkaan tuoteselosteet jottei lähde Oippa ensiapuun.

No toi lisää luonnollisesti haastekerrointa.

Käytiin Tokiossa jossain pienessä kaupunginosassa kaverini bongaamassa kovia arvosanoja saaneessa vegemestassa. Kun päästiin paikalle niin se oli oikeasti noin 20 neliön koppi, jossa oli istumapaikat tasan meille. Pitäjänä oli varmaan yli 70-vuotias ukko, joka oli tuolla kokkaillut vuosikymmeniä vegesafkoja. Parhaiten ruuista jäi mieleen seitanlastut, jotka olivat kuin kebabia ja myös maistuivat yllättävän paljon lihalta. Jos tuon reseptin tietäisi ja alkaisi valmistaa niin sitä myytäisiin täällä kebabin tilalla kuin näkkileipää…
Jäi vönerit kakkoseksi. :grin:

Härkiksessä ym. sellaisissa koostumus tökkii itselleni. Vaikka siitä saisi hyvänmakuista, niin se “pahvisuus” ei siitä häviä. Tofun kun marinoi hyvin ja grillaa/paistaa ennen syömistä niin saa menemään salaatissa tai nuudeliwokissa.

Itse olen myös sekasyöjä, vaikka ruokavalio lihaan painottuukin. Vaalea kala olisi sellaista mitä tulisi syötyä enemmänkin mutta kotimaisen kalatiskin hinnoilla raaskii kerran kuussa ostaa kun pitää neljä suuta ruokkia. Ja itsestä ei kalastajaksi ole :grin:

3 tykkäystä

Ei mullakaan mitään vegeruokaa vastaan ole. Nykyään tulee syötyä paljon salaatteja ja grillaillessa pieni osa syötävistä on nykyään lihaa.

Mun raja menee noissa wannabe-lihoissa. Ei vaan pysty.

@Oijennus jos et ite ole ostanut, niin sitten ei niin paha. Noi ruokaboksit on petollisia näköjään myös tuolla saralla. Meille tuli aikanaan muutaman viikon jotain ruokabokseja, mutta lopulta lopetettiin tilaaminen kun ne toimitti meille punakampelaa niin usein, että mulle alkoi kasvaa suomut.

3 tykkäystä

Pitkästä aikaa sain syötäväkseni Partasen muikkukukkoa. On tuo vain hyvää.

5 tykkäystä

Nyt puhut paskaa, ei siitä saa syötävää millään!

4 tykkäystä