Historian lehtien havinaa Tapparasta

Kyllä juuri näin. Mulla Tapparan kannattaminen alkoi nuorena kollina juuri tämän dokumentin nähtyäni.

1 tykkäys

Toronto peli pelattu meikäläisen synnyinpäivänä :slight_smile:

4 tykkäystä
13 tykkäystä

Olipas oikeastaan erittäin mukava haastattelu. Kiva kuulla välillä vanhojen pelaajien kuulumisia ja tarinoita ajoista ennen omaa syntymää.

Upea pätkä ajoilta, jolloin ihmiset jaksoivat miettiä mitä sanoo kun jotain kysytään. Muutenkin pyrittiin julkisuudessa puhumaan Suomea ja vieläpä mahdollisimman oikein. Tampereen murrekkin on sitä aitoa.

Hieno pätkä.

Jos en nyt ihan metsään ole antanut itselleni kertoa niin tuon jutun kirjoittajan, Tomi Salomaan, isoisä oli/on (?) viimeisen päälle kova Tapparan kannattaja. Muistaakseni Tappara-historiikissakin hänestä juttua.

No en tiedä haviseeko tämä varsinaisesti, mutta kysytään täällä tälläista juttua. Itsellä on tiedossa parikin sarjapeliä Tapparan historiassa jotka pelattu ns. neutraalilla paikkakunnalla:

21.11.1963 Porin Karhut-Tappara pelattiin Raumalla, Porissa ei kaiketi ollut tuolloin vielä tekojäätä
2.3.1994 Kiekko-Espoo-Tappara pelattiin Helsingin jäähallissa

Onkohan näitä vielä muita?

1 tykkäys

Eikä tuo kauhean kaukana ollut: 12) Tappara 13) HPK 14) Ilves

Juu, olihan tuo ihan realistinen arvio ennen kautta. Syvällä sukellettiin.

1 tykkäys

Siksi täytyykin nauttia näistä hetkistä, kun menestystä on tullut viimeaikoina.

Muistan kyllä 90-luvunkin ja vaikka silloin ei mestaruuksia voitettu, niin osattiin silloinkin nauttia pienistä asioista (Ojanen, Juti, Barkov, Fleury jne jne…).

2 tykkäystä

Kuva 1981-1982 finaaleista. Numoko se siellä? :grin:

…vai onko “pinka” Nurmi…?

2 tykkäystä

Juha “Pinka” Nurmi

1 tykkäys
1 tykkäys

Mielenkiintoista, Esa Keskinen Michael Sundstenin teoksessa Jäähän kohdistunut rakkaus:

“Vähän sillai harmitus jälkeenpäi, että olis jossain kohtaa uraa ollu kiva pelata Tampereella liigaa. Mä pelasin sillon Turussa, Nummisen Kale, Kalevi, oli Tapparassa pamppuna, pomona, ja oli jo aika lähellä, et mä olisin menny 80-luvulla Tapparaan. Tavattiin puolessa välissä, ajettii tohon Humppilan huoltoaseman kahvioon. Ilvekseen en oo ollu menossa. Kylä mulla Tappara on ollu lähellä sydäntä, kun oon lähempiä kavereita saanu Tapparasta, vaikka kyllähän me Ilveksestä Raipen kanssakin ollaan hyviä ystäviä.”

28 tykkäystä

http://www.tappara.fi/liiga/kun-tappara-zskan-kaatoi/ Käykäähän lukasemassa, tai ainakin katsomassa kuvat, näin CHL:n alkamisen alla.

15 tykkäystä

Aika klassikko kamaa tuo Tihonovin selitys tiukaksi taipuineille peleille:

“ZSKA:n valmentaja Viktor Tihonov (kuva oikealla) selitti joukkueensa vaikeuksia Tapparaa vastaan kovalla peruskuntoharjoittelulla, kun fyysinen rasitus on ollut suurta.”.

#reenijumi

6 tykkäystä

Hyvä teksti, hyvä kuvitus. Itselleni täysin tuntematonta seurahistoriaa oli tämä.

Joskus pikkunassikkana selailin kirjastossa Kalevi Nummisen Kallun Kiekkokoulu kirjaa. Sieltä löytyy myös tuo hieno kuvasarja tuosta Jarkko vs. Tretjak rankkarista.

Samoin kuvissa on se Kanadasta hommattu kiekkotykki jolla ammutaan kiekkoa molarille Hakametsän käytävällä.

3 tykkäystä