Tupakointi ja sen lopettaminen

Lisään vielä, että kiukulla menty.

Tottakai tulee mielihaluja, mutta sitten pitää selvitä. Kuten aikaisemmin mainitsin, niin minulle tapa on isoin haaste. Ei nikotiini.
Tapetaan tavat pois, se on se minun juttuni.

Ehkä.

1 tykkäys

Kyllä on pitänyt, vaikka eilen oli muutama tiukka paikka ravintolassa. Tänään ei ole tullut koko asia edes mieleen, eli hyvällä pohjalla ollaan. Pari viikkoa täynnä.

3 tykkäystä

Hyvä me!

Pidetään nyt yhtä tämän kanssa.

2 tykkäystä

Juurikin tuo tapa.
Tapana on ollut peleissä käydessä lähteä erätauolla tupakoimaan.
Nyt on ollut hiukan outoa, kun ei oikein tiedä mitä siinä erätauolla tekisi.

Töissä on kaikkein helpointa olla ilman tupakkaa.
Keväästä tähän päivään ei ole montaa kertaa, kun olen työaikana tupakoinut.
Vapaa-ajalla on vaikeampaa, johtuen juurikin siitä tavasta.

1 tykkäys

On tullut tässä lakon aikana hörsittyä kolme kertaa, joista selvinnyt ihan hyvin, mutta tämä neljäs kerta tuntuu olevan todella vaikeaa. Tiukka paikka mutta torjuntavoittoa pelataan.

Selvinpäin ei ole ollut ongelmia.

3 tykkäystä

Nyt neljä viikkoa ilman tupakkaa.
Ei ole kyllä isommin tehnyt edes mieli tupakkaa kun on nikotiinipurkkaa.
Ennenkö kukaan ehtii varoittaa että siihen purkkaankin jää koukkuun, niin voin kertoa että tämä on tiedossa…:grin:

Mites @Oijennus ja @Paarma ??

3 tykkäystä

Hyvin on pitänyt. :+1:
Ja meillähän tämä yhteinen rytmi tässä.

Kun olin tuossa flunssassa, niin silloin alkoi tehdä mieli savuja. Kai se johtui siitä, kun vain makasi toimettomana.

3 tykkäystä

Syö sitä purkkaa kun juot kaljaa. Tuo saa kaljan maistumaan niin saatanan karmealta, että siitä purkasta haluaa mahdollisimman nopeasti eroon.

1 tykkäys

Nyt ei vaan valitettavasti ehdi juomaa kaljaa noin kuukauteen.:grin:

Ei ole kyllä tuollaista muistikuvaa nikotiinipurkan ja kaljan yhdistelmästä.
En ole ekaa enkä vikaa kertaa tupakkalakossa…:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Hienoo. Ollaan hengessä mukana. Tsemii myös jatkoon.

Samoin sulle veli,tsemii.

4 tykkäystä

Unohtui vastata. Hyvin sujuu kohti neljättä täyttä viikkoa. Helppoa tämä taas on.

Ilmottelen jos hommat kosahtaa.

1 tykkäys

Nonii…Tänään viisi viikkoa ilman tupakkaa.

Ei pienintäkään ongelmaa kun on nikotiinipurkkaa.
Jossain tietyissä tilanteissa tulee mieleen, että tässä kohdassa on ollut tapana tupakoida.:laughing:

Mites @Oijennus ja @Paarma ??

4 tykkäystä

Hienoa! Tsemppiä jatkoonkin.

1 tykkäys

Yhäkin tupakkalakossa vain toistaiseksi.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Huijari :wink:

Eilen sulakkeiden parissa oli pari huonoa hetkeä, mutta loppuillasta nekin unohtui. Oireet vähenee kerta toisena jälkeen. Eiköhän tämä ole selvä peli Paarma -tallissa.

Painoa on tullut lisää :frowning: Sehän taitaa nykyihanteilla olla pahempaa kuin tupakkaan kuoleminen mutta menköön.

5 tykkäystä

Onnittelut @BlueOval erinomaisesta suorituksesta! Perästä tulaan, kun järkiini vaan tulen. :slight_smile:

2 tykkäystä

Itse aloitin kutos-seiska luokilla. Ja kaverit pölli kaupoista sitä ja itse siskoltani joka on neljä vuotta vanhempi kuin minä. Jonka muuten käräytin vanhemmille.

Lopetin aika äkkiä koska terveystunnilla oli jokin valistusvideo ja oli aika härskin näköistä. Ja joku vanhus oli reikä kurkussa ja puhui sellaiseen mikkiin. Teki pahaa meikä mannelle.

Jostain syystä jatkoin ammattikoulussa jonkin aika taas ja lopetin jo ennen kolmatta luokkaa.

Armeijassa aloitin taas vasta valojen jälkeen autokoulussa joka kesti varmaan nelisen viikkoa. Oli teoriakoe jota en läpäissyt. Olin vuoden ja lopetin varmaan heti siviiliin päästyäni.

Hetken oli työtön ja vasta nykyisessä työpaikassa aloin polttamaan taas. Poltin aika kauan koska sai sisällä polttaa ja meillä oli paljon idän poikia töissä ja heiltä kahellakympillä sai kartsan.

Tuli kielto ettei saa sisällä polttaa enää joten lopetin taas.

Nyt oli aika pitkä taukoa, mutta retkahdin taas kesällä ja syksyllä ja poltin putkeen pari kuukautta. Ja nyt olen ollut polttamatta pari kuukautta. Ei tee nyt edes mieli.

Ja erikoisinta tässä on ollut se etten ole koskaan kärynnyt vanhemmilleni tupakanpoltosta. En edes vaikka varmasti vaatteeni ovat haisseet tupakalle.

Ja äskön juutuubissa törmäsin tälläiseen videoon.

1 tykkäys

Itsekin aloitin joskus siinä 11 - 12 vuotiaana polttamaan. Ja nyt noin 12 vuotta tuosta, sen päivän jälkeen, kun tuon aloin niin en kovin montaa päivää ole ollut polttamatta. Välillä polttaa enemmän, välillä vähemmän. Keskimäärin varmaan semmonen kymmenisen savuketta päivään. Kyllä tuo yläasteella jo on helppoa aloittaa polttamaan. Aina löytyy joku jolla on se isoveli tai -sisko jolta saa pöllittyä tai niin vanhoja että saivat jo itse ostaa niin ostivat muillekin. Amikseen kun pääsi niin siellä helpottuu entisestään kun sieltä löytää jo helposti vanhempia oppilaita joista aina jonkun saa taivuteltua hakemaan. Olihan se nyt varsinkin yläasteaikaan niin saakutin hienoa, kun oli niin kova kaveri, että polttaa tupakkia. Kyllä sen jälkeen jo on muutamaan kertaan ehtinyt miettimään ettei tässä kyllä mitään järkeä ole. Tuon videon katsoin, niin kyllä sekin taas laittoi mietiskelemään, että pitäisiköhän taas alkaa vakavasti harkitsemaan lopettamista.

1 tykkäys

Jos oikein järjellä miettii, niin ihan turhaa imeä itseensä tuota ja video hyvin näyttää sen.

1 tykkäys

Nämä ei kovin usein ole järkimaailman juttuja.

Kiitän jumalaa, horoskooppeja, maailmankaikkeutta ja isänmaata, etten koskaan aloittanut röökaan. Se kävi varmasti pari kertaa tosi lähellä, mutta tavaksi se ei koskaan muodostunut. Muita pahoja tapoja minulla on sitten tupakoinninkin edestä.

4 tykkäystä