Tupakointi ja sen lopettaminen

Jatketaan oikeaan ketjuun.:slight_smile:

En mene valalle, mutta olen aika varma että Bonsakin oli tupakkamiehiä Tapparassa pelatessaan?
Kovin oli herra syyllisen näköinen, kun mentiin kaverin kanssa tupakalle viime vuotisella Tapparan fanimatkalla Tallinnassa.
Jotain siellä tupakkapaikalla oli herralla kuitenkin ollut meneillään.
En siis ole henkilökohtaisesti nähnyt Bonsan tupakoivan mutta kun kysyin eräältä pelaajalta asiasta, sain varsin diplomaattisen vastauksen…:laughing::stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Katos, en ois Bonsasta uskonu. Vai oisko vaan ollu naisia vikittelemässä sielä tupakkapaikalla? :smiley:

Kyllä ihan yksin oli…
Se vastaus jonka sain, vahvisti epäilyksiä.:grin:
Oli kuulemma mahdollista että hiukan virvokkeita nautiskellessa saattaisi tupakkakin maistua.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Tarkennan vielä…En siis ole nähnyt itse Bonsan tupakoivan.

Kai noita viihteellä polttajia löytyy mutta että selvin päin hallilla niin se on tänä päivänä harvassa kyllä…

3 tykkäystä

Tomek Valtonen ei ole pelaaja, mutta tupakka kyllä maistuu :smiley: Taitaa kuitenkin olla niin, että nuuskamiehiä nuo suurimmaksi osaksi ovat. Nyt mutuillaan oikein kunnolla, mutten olen ymmärtänyt, että nuuska ei ihan samalla tavalla vaikuta suorituskykyyn kuin tupakointi, kun nikotiinin imeytymistapa on hitaampi ja suurin osa tupakan ainesosista puuttuu.

Vaikka itsekin olen monesti lopettanut/lakkoillut niin edelleen minusta tupakointi on jokaisen ihmisen oma asia. Itse ainakin koen sen niin kuin omaksi taakaksi ja häpeäksi - ja luopumisen myös omaksi taisteluksi. Luulisi kuitenkin, että kovassa urheilussa tupakoinnista luopumisesta on ihan merkittävää hyötyä. Ja jos ei oo vakipolttelija niin kai sitä nyt viihteellä saa irrotella, jos siltä tuntuu. Inhimillistähän tuo on.

Itse aina vaan muistan ns. lopettaneeni, kun harrastan yleensä aika paljon urheilua. Tosin viime aikoina olen ollut laiskempi, mutta kun menee muutama viikko ilman tupakkaa niin lenkillä kyllä tietää polttaneensa ja kauan.

En kuollaksenikaan muista kenen pelaajan haastattelussa(?) oli maininta jäähallin (Hakametsä?) käytävän perällä olleesta tupakkasohvasta jossa pelaajat hieroi erätauoilla taktiikkaa.
Jonkun ex-pelaajan juttu ollut koska tuollaista sohvaa nykyään hallista tuskin löytyy.

Miikka Kiprusoff oli kai ihan änäriaikaankin körömiehiä. Jossain Total Hockey Foreverissä oli Tony Lydman heittämässä läppää ja sivusi aihetta.

Jotenkin oon aatellut että oikeesti huippu-urheilijat ei polttais, mutta toisaalta ei se nyt yllätäkkään kun asiaa oikeen funtsii. Ja onhan molarilla varmaan vähän helpompaa pelailla tervakeuhoilla kun kenttäpelaajien. :smiley: Joku suomalainen änärimies puhui että 80-luvulla oli ihan yleistä änärissäkin että erätauoilla käytiin tupakilla, ja yks kaveri muistaakseni puhui että hakamettän pihallakin oli nähnyt ukkoja pelivaatteet päällä körssyllä samoihin aikoihin. :smiley: Eihän se ainakaan paranna hapenottokykyä, sen takia ihmettelen että nykyään vielä ihan huipulla on tupakkimiehiä.

2 tykkäystä

On siellä Tapparan kopissakin poltettu. Edesmennyt legenda Pekka Marjamäki oli Rauno Korven mukaan viimeinen. Muistaakseni Martti Jarkkokin poltti ja kansainvälisistä Mario Lemieux lienee kuuluisin.

3 tykkäystä

Ollaan hiljaa niin saadaan kalaa. Olen liittynyt Oijennuksen, Paarman ja BlueOvalin kerhoon.

5 tykkäystä

Tsemppiä!
Jos tuntuu pahalta niin osta nikotiinipurkkaa.

1 tykkäys

Juu. Todennäköisesti ostan jonkun survival kitin huonon päivän varalle, lähtökohtaisesti yritetään olla ilman vaihtoehtonikotiinia. :stuck_out_tongue:

Täällä myös yksi kerhoon liittynyt, vasta eka päivä tosin takana.

4 tykkäystä

Minä en edes jaksa laskea päiviä. Se vaan lannistaa, jos tiedostan päivät. Toistaiseksi polttamatta, enough information :slight_smile:

Tämä on varmaan oikea tapa, päivien laskeminen vain pitää tupakan mielessä.
Helpointa olisi, jos saisi koko tupakoinnin uhohdettua kokonaan.

Ei tule tapahtumaan. Koskaan sitä ei saa kokonaan mielestä, kun on joskus ollut tupakoitsija.

3 tykkäystä

Tämä on ihan totta. Ainakin minä olen lopettanut ja aloittanut niin monta kertaa, että aika nöyränä tuon edessä on oltava. Lähdöt on itselle yleensä helppoja, koska olo paranee aina ekoina päivinä niin kovaa tahtia, että tuntuu niin pahalta heittää tuo pois. Sitten taas jossain vaiheessa aina unohtaa sen, kuinka iso se ero on siinä.

3 tykkäystä

Saatanpa tänään jonkun pöllin imasta sulakkeitten poksumisen ohessa. Siihen se sitten jääkin, näin on toimittu jo useita vuosia. Nykyään ei välttämättä iske tupakanhimo enää hönössäkään, mutta en ressaa, jos pari menee.

2 tykkäystä

Olis upeeta itekkin pystyä tohon. Terassilla, saunan yhteydessä ja lapsentekoreenien jälkeen olis huippu tupakoida mutta ei pysty kun on riippuvuus

Voimia kaikille

1 tykkäys

Tuon voisi itselleen suoda, jos se vaan siihen sitten jäisi.:rolling_eyes:
Kattellaan…päivä ja viikko kerrallaan mennään tupakkalakossa.

2 tykkäystä