Tupakointi ja sen lopettaminen

Tuotetta ei kyllä ole ikävä, sen verran pahalle haisee kun joku on just vetänyt röökin. Yllättävän vähän on sitä tapaakaan ikävöinyt. Saa nährä kauanko lakko tällä kertaa kestää. Pari viikkoa nyt mennyt.

Tappakaa tavat, niin tapatte tupakoinnin. Minä käyn edelleen seisomassa pihalla.

No perskeles. Tuopa ei tullut edes mieleen.
Nyt en ole käynyt takapihalla melkein kahteen kuukauteen, muuta kaipa se siellä vielä on.:grin:

Aamen.

Olen tyytyväinen kokeiluuni. Asia pyöri jokainen viikonloppu päässä, että miltähän se maistuisi, ja nyt tuli todettua että ei se olekaan enää niin hyvää kuin ennen.

Eteenpäin.

Tupakoitsijat on muuten nykyään yllättävän pieni vähemmistö. Tätä ei aina tule ajatelleeksi. Ja nuorten kohdalla hämmästyttävän nopea ja iso muutos. Ehkä tuo tupakoimaton Suomi 2030 ei olekaan ihan utopiaa.

Hesarin pääkirjoitus aiheesta: Vain harva nuori tupakoi

"Suomen virallista tavoitetta, jonka mukaan tupakointi loppuisi kokonaan vuoteen 2030 mennessä. Tavoite saavutetaan, jos nikotiinituotteita käyttää päivittäin enää alle viisi prosenttia väestöstä".

Jos nyt oikein laskin, niin vuonna 2030 saa olla noin 275000 tupakoitsijaa ja silti tupakointi olisi loppunut kokonaan.:astonished:

(aka Henkke) #309

Se on sitä korkeempaa matikkaa, jota me tavalliset pulliaiset emme ymmärrä…

Toimii kuin se kuuluisa junan vessa.
Viime lauantaina tuli tupakoitua mutta siihen se jäi.
Päivää vaille 8 viikkoa tuli oltua ilman tupakkaa.
Huomenna taas viikko tupakkalakkoa takana.

Onkohan olemassa nikotiinikorvaus tuotetta joka ei aiheuttaisi ilmapallo vatsaa? Laastari varmaan on sellainen ,mutta omalla kohdalla todettu pikaisesti tehottomaksi.

Mie lopetin tupakanpolton noin 5V sitten katsoin rahapussiin ja tupakka askiin niin se oli siinä…

Itse kehittänyt jonkin näköisen viha rakkaus suhteen nikotiiniin. Arkena menee kolme pussia Zonnic leikkinuuskaa päivässä ja sitten lauantaina kaljan kanssa kessua ja nuuskaa reilusti. Sunnuntaina on aamu aloitettava nuuskalla, mutta tupakkia ei mee kun yhtenä päivänä. Ellei sitten tasoittele kunnolla. Aikaisemmin meni tupakkia aski päivässä ja ottaessa vielä enemmän. On tää aikamoista leikkimistä, kun voisi lopettaa ihan kerralla. Nyt on kyllä happi parantanu ja maku aisti toimii. Ehkä tässä mennään parempaan suuntaan, jos on kessua vaan yhtenä päivänä.

Vahvasti alkaa näyttää siltä että suon itselleni tänään tupakointipäivän.
Jatketaan sitä tupakkalakkoa sitten taas huomenna.:slight_smile:

Halloo @Oijennus !!
Mites tupakkalakko?

Muitakin tupakkalakkolaisia oli?
Onko lakko pitänyt?

Itse ajattelin suoda itselleni taas tupakointi-illan ja lakko jatkuu huomenna.

Pari kertaa olen lipsunut tuota remonttia tehdessä, mutta työpäivät menee edelleen ilman. Remonttikin on kohta hetkellisesti ohi, niin jos sitten vetäisi taas täyslakon päälle.
Tällä viikolla olen yhden askin poltellut eli ei kauheita määriä mene.

On siinä kanssa lakkoilijat.

Täällä on lokakuun alusta puolikas mennyt. Nyt pari viime viikkoa ollut sellaisia ettei tee edes kaljotellessa mieli. Asia muutenkin unohtunut mielestä yllättävän nopeasti. Easy peasy japanesey

Arvostan rehellistä vastaustasi.:thumbsup:
Itsellä menee tupakkaa vain olutta tai väkijuomia nauttiessa.

Olikos @peterra`lla myös jotain tupakkalakkoa meneillään?

Paino tälle sanalle. Sanotaan, että pitäydyn poissa keskustelusta aiheesta, en koe nyt itseäni henkisesti vahvaksi. Ja itselläni tuo valahtaminen takaisin tupakointiin tuppaa tuottamaan sellaisen tunteen, jota kutsutaan masennukseksi. Se hävettää, ahdistaa ja aiheuttaa paljon pahaa mieltä. Tämän vuoksi toivon tsemppiä kaikille muille lopettajille, lopettaneille ja lakkoilijoille. Pidän matalaa profiilia kunnes olen kerännyt itseni.

Juuri tällä hetkellä en ole motivaatiotekijöillä sellaisessa tilanteessa että edes aloittaisin yrittämään. Katsotaan “huomenna.”

Kokeiles joskus nikotiinipurkkaa.
Omalla kohdalla toimii vallan mainiosti.

Nikotiinipurkalle peukku täältäkin.

Kuutisen viikkoa menty kokonaan ilman, ei ole kyllä vielä mitään kunnon ryyppyreissua sattunut tuolle aikaa. Silloin se yleensä lipsahtaa sauhuttelun puolelle.