Tupakointi ja sen lopettaminen

Nyt 11vko ite ollu,laskin ihan itse äsken :slight_smile: Juopotellu olen muutamia lertoja ja yhet kakkosetki mahtuu sekaan enkä ole ratkennu,olen kyllä ihmeissäni sekä ylpeä itsestäni. Vikkko sitten kaveri pikkujouluissa oli jopa sikaariaski mukana mutta polttamati jäi, nikotiininapeilla pärjäsin(olisko 4kpl menny) klo16-06 välillä. Sillontällöin nikotiininappia huuleen,selvänä ollessa menee ehkä 4kpl viikossa. Nuuskaa tänä aikana menny n.10pussia,ite en ole sitä edes hommannut. Kamu välillä tarjonnu :smile:

1 tykkäys

Kohta vuosi täynnä. 20 päivä 12 lopetin kaiken nikotiinin. En ole katunut päätöstäni mutta vuoden jälkeen lopetan laskemisen. Vaikeeta on vieläkin ja kämmenet hikoilee kun kirjoitankin tupakasta mutta toivon että pahin ois ny jo ohi

3 tykkäystä

Helmikuussa tulee 5 vuotta lopettamisesta…20 kg tullut lisää, joka melkein vituttaa enemmän kuin tupakointi joka on kyllä hienoa joissakin tilanteissa mutta kilot ei missään. 3 kertaa lopettanut ja aina väh.10 kg. :confused:

Perkele kun pystyis polttelemaan joskus ja jouluna!!! :thinking::santa:

5 tykkäystä

Ei tämä nyt auta lopettamaan,mut uutisena uusi asia. Mulla ei ainakaan ollut tietoa, että suomessakin viljellään.

Ei kai tämä mikään yllätys ole.

Vuodenvaihteesta polttamatta. Lyötiin kaverin kanssa veto rahasta. Hän ollut myös polttamatta. Nuuskaa saa käyttä. Mitä on on huomannut 19 päivän jälkeen, niin salilla käydessä syke on pudonnut ja nälkä on jatkuva :sweat_smile:

3 tykkäystä

@Oijennus Miten tupakkalakon kanssa menee?
Viikon päästä olisi taas sellainen viikonloppu että suon itselleni luvan tupakoida.

Nyt on taas ollut vuoden vaihteesta ilman kokonaan ja nyt ei ole edes hetkeen tiedossa mitään ihmeempiä.

1 tykkäys

No hyvinhän meillä sitten menee tämän projektin kanssa.:no_smoking:

1 tykkäys

Jokohan olis aika näyttää selkärankaa? Olen poltanut ~ 50 vuotta ja säästynyt ainakin toistaiseksi miltään pahemmalta taudilta. Mitä nyt se, ettei enää haista edes omia pieujaan, mikä tarkemmin ajatellen on oikeastaan hyä asia, vaimo tosin on hieman eri kannalla tuosta hajuasiasta.

Tiedän, että edessä on varmaan kivinen tie, kannustimena terveys ja ~ 350 euron säästö kuukaudessa. Eli mietintä/harkintamyssy on päässä ja tietysti asenteen laataminen hommaan.

12 tykkäystä

Oot sää kova tupakkimies tai sitten poltat sikareita.:thinking:
Ihan vaan päättelin tuosta 350 eurosta.:stuck_out_tongue_winking_eye:

En sentään, unohdin mainita, että myös vaimo polttaa ja hän on myös mukana!

6 tykkäystä

Itse siirryin 1½ vuotta sitten höyryttelyyn melkein 20 vuoden tupakoinnin jälkeen. Vähitellen olen vähentänyt nikotiinin määrää nesteessä ja 18mg on tippunut n. 6mg. Tarkoitus olisi vähitellen hivuttautua sitä nollaa kohti. Hyvällä tiellä siis ollaan (ainakin omasta mielestäni) :slight_smile:

8 tykkäystä

Oletko aloittanut viisi vuotiaana?

Mutta, loistava homma. :+1:

2 tykkäystä

Hyvä että ehdit kysymään ensin.:stuck_out_tongue_winking_eye:

Olen pohtinut jos ostaisin vain 2mg nikotiinipurkkaa nykyisen tilalle.
Kai siihenkin tottuisi ja sitten sen vaihtaisi tavalliseen purkkaan?

2 tykkäystä

Ollaan @Oijennus ja @BlueOval vaan hyvin säilyneitä ton @Lallu 'n kanssa :wink:

5 tykkäystä

Nyt @Oijennus sitten tarkkana mitä vastaat.:stuck_out_tongue_winking_eye:

2 tykkäystä

Sama. @blueoval :sta en olisi ihan varma. :yum:

Mutta joo, minä en korvikkeita käytä. Kiukulla vain.

2 tykkäystä

Halvemmaksi tulee ostaa 4mg ja syödä puolikkaita. Kantsii katsella niiden pakettien hintoja, noi 2mg:t tulee yllättävän paljon kalliimmaksi.

Kyllä mä niitä hintoja katselin ja 2mg oli halvempia kuin 4mg.
Jos niitä menisi saman verran niin säästöä syntyisi ja nikotiinimäärä vähenisi nykyiseen verrattuna.
Mielenkiintoisen asian huomasin taannoin kaupassa.
Tupakasta ei saa enää S-bonusta mutta nikotiinipurkasta saa.
Kas kun tupakkalaki ei sitä koskenut.:roll_eyes: