Tupakointi ja sen lopettaminen

Mutta kun mietit, että 4-millisiä syödessä puolikas riittää samaan nikotiinimäärään niin saat samalla pakettihinnalla tuplasti tavaraa…

Purkkamällin koosta ei tingitä!:grin:

Tällä helppoa ja unet villejä. Itse pääsin jo aloituspakkauksen avulla irti kun ei raaskinut enempää maksaa!!! :smile:

CHAMPIX 0,5 mg+1 mg tabletti, kalvopäällysteinen - Apteekkituotteet.fi verkkoapteekki

Ja täältä foorumista vertaistukea?

2 tykkäystä

Onkos noi niitä jotka on periaatteessa mielialalääkkeitä? :thinking:

Vaikuttava aine varenikliini.

Joo voi olla, jotain ihmeellistä niissä on kun ei tehnyt mieli oluttakaan moneen viikkoon eikä oikein mikään vi**ttanut? :smile:

Ei palanut vati liikenteessäkään vaikka kuinka joku olisi tötöillyt edessä? :thinking:

4 tykkäystä

Olen tumpannut viimeksi 11.12.2012 klo 11:00 ja yllättävänkin helposti pääsin eroon vaikkakin poltin noin 20 vuotta ja tien päällä työskennellessäni se määrä oli huomattava.

Ootko nyt varma, ettet oo popsinut jotain pameja vahingossa? :smile:

1 tykkäys

Samanlaisia kertomuksia oon kuullut työkavereilta jotka ovat lääkkeillä lopettaneet tupakoinnin. :thinking:

1 tykkäys

Käsittämättömän helppoa eikä tarvi millään nikotiinipurkalla tai nuuskalla kikkailla eikä ole sitten niissä koukussa. :slight_smile:

Kateeksi käy.

Itsellä onnistui vasta noin kuudes kerta ja ihan perhanan koville otti. Olihan niitä tupakkivuosia takana enemmän kuin haluan myötää, mutta ei sitä alottaessaan arvannut kuinka vaikeaa pikku paheesta on luopua.

Nyt jos pitäisi lopettaa, noiden suositusten jälkeen kokeilisin varmasti kemiallista kainalosauvaa.

1 tykkäys

Itselläkin 2 n.1-2 vuoden lakkoja ja nyt tulee 22.2 5 vuotta eikä kaduta muu kuin +20 kg :rolling_eyes:

Toinen päivä peräkkäin kun tulee tupakoitua.
Poltan varmaan huomennakin ja koko ens viikon lauantaihin asti?
Lomalla suon itselleni luvan tupakoida jos olutkin maistuu.:grin:

Tänään 10 vuotta ilman tupakkaa.
Oma henkilökohtainen :kannu:
Nuoremmille palstalaisille pieni vinkki, vieläkin tekee toisinaan mieli. Mieti kahdesti.

25 tykkäystä

Mikäli tahtotila tupakoinnin lopettamiseen on kova mutta ei tahdo onnistua, kannattaa harkita nikotiinikorvauksen (=laastari yms muodot) lisäksi lääkehoitoa ainakin kertaalleen. Käytännössä sen tehon näkee muutaman kuukauden kuluessa ja mikäli tehoa ilmenee, käyttöä kannattaa jatkaa pidempään.

Champixia (varenikliini) yllä onkin jo hieman esitelty mutta myös Zyban (myös nimellä Voxra) eli bupropioni on aika tehokas. Etuna se, että jotkut onnistuvat tupakoinnin lopettamisessa ilman, että paino nousee Zybania käyttäessä. Lääkehoito tietysti kustantaa hieman mutta parantaa kyllä onnistumistuloksia.

Näitä tuotteita en ole kokeillut, mutta mulla oli keuhkoputken tulehdus ja nyt olen ollut polttamatta viikon. Luulisi @Dynastia:n rohtojaan olevan mukavampi tapa lopettaa tupakointi, mutta näyttäisi tämäkin toimivan. Kun yritti tupakoida tuntui, että yskiminen ei lopu koskaan. Jospa tuo turha ja tyhmä tapa nyt jäisi taakse.

2 tykkäystä

@mazzus minäkin päätin taas lähteä yrittämään pitkästä aikaa. Tällä kertaa olen varautunut korvaushoidolla, jonka aion ulottaa ainakin kolmen kuukauden päähän. :slight_smile: Ehkä aikaisemmin olen yrittänyt lopettaa liian nopeasti tai se on ollut minulle liian tärkeää, onnistua ilman apua. Nyt otan avun vastaan itselleni ja katsotaan, mihin se riittää. Ei lupauksia - vain itselleni tätä teen.

Tsemppiä sinne kans :slight_smile:

Edit: sen verran sanon, että ensimmäinen motivaationi on se, että haluan seurata playoffkiekkoa savuttomana. :smiley:

4 tykkäystä

@peterra, asia on juurikin noin kuten se ilmaisit: yrität lopettaa tupakoinnin itsesi ja vain itsesi vuoksi. Toivon nikotiinipirun päästävän karvaisen tassunsa olkapääältäsi iäksi. Helppoa se ei ole. Itse 30 vuotta polttaneena hikoilen öisin kuin sika, mutta odotan palkinnon korvaavan hetkettäiset vaikeat ajat.

1 tykkäys

Näin se alkoi kuin pyytämättä itsellänikin ja pian puoli vuotta ollut polttamatta. Sai ilmaisen alun viikon sairastelulla, ja loppu on ollutkin lähes rullaamista maaliin. En ole tarvinnut mitään rohtoja tai poppaskonsteja.

2 tykkäystä

Hienoa @Paarma. Tässähän voisi todeta, että vanha keino on parempi kuin pussillinen uusia :smirk:. Jos vakavasti puhutaan, ei se lopettamisen aloittaminen itsellenikään ilman tautia olisi ollut helppo.

Kauneuspisteitä ei lopettamisesta saa, joten on aivan sama lopettako ”raakana” vai käyttääkö vieroitustuotteita päästäkseen päämääräänsä. @peterra:n sanoin, teet sen itsesi vuoksi. Savutonta päivää kaikille👍