Tupakointi ja sen lopettaminen

Säilytä avaamattomina parikymmentä vuotta, niin niistä tulee arvokasta keräilytavaraa.

1 tykkäys

Myyt sitten tappiolla. Tiedän ostajan.

2 tykkäystä

Kun mulla ei ole lupia tupakan myymiseen niin taidan poltella itse kaljaa ottaessa.:smile:

2 tykkäystä

Muista nyt ensin, että antaminen ei ole myymistä.

Meneekö jo tsätin puolelle?

Saattaa mennä. Pitäisikö ruveta liputtamaan nämä meidän viestit?

Itse aiheeseen, niin mulla on taas homma levinnyt täysin käsiin. Nyt ollaan taas tilanteessa, jossa pohdin, että tuon ja tuon päivämäärän jälkeen koitan taas lopettaa. Päivämäärä vain siirtyy.
Ehkä joskus.

1 tykkäys

Ei se tarvi lupaa jos myyt yksityiselle :wink::wink:

Lomalla tuli poltettua ihan selvinpäinkin, mutta nyt on palattu taas arkeen ja arkena mennään nikotiinipurkalla.
Ainakin siihen asti kun seuraavan kerran sihahtaa.:grin:

1 tykkäys

Oletko nyt rikkaampi, kun poltat vähemmän? :wink:

Ja @Kilo , mielestäni tämä on sellainen ketju, jossa voidaan välillä sättäillä. Vertaistuki katsos…

2 tykkäystä

No en todellakaan ole.:joy:
Vähentyneestä tupakoinnista on tosin ollut muuta hyötyä, ihan oman terveyden kannalta.

Juuri näin.
Jos tupakointi kerran on sosiaalinen tapahtuma, niin sen lopettaminen (ja vähentäminen myös) tarvitsee vertaistukea.

Edittiä:

Arvaas miten käy jos täällä aletaan tekemään tupakkakauppaa?
Ei kissaa ehdi sanoa kun viesti on liputettu.

Mulla ei siis ole tupakkaa muuta kuin omaan käyttöön ja sekin on tuotu täysin luvallisesti rajan yli.
Tulli kollasi kassin + läpivalaisi bussin ja kaikki oli ok.

1 tykkäys

Ei sitä tarvi somessa ilmoitella :wink::wink:

3 tykkäystä

14 vuotta tuli poltettua ja nyt 4,5kk mennyt ilman yhtään henkosta. Pitkään kituuttelin päätöstä mutta loppui kuin seinään. Muutaman kerran aiemmin koittanut, mutta 1-2 kuukauden kohdalla tullut aina heikko hetki, kun kuvitellut että voi ”yhden” polttaa… jokusen kerran käynyt radallakin mutta selkäranka kestänyt. Pussia kuluukin sitten tankotolkulla… keuhkot kiittää :metal:t2:

4 tykkäystä

Se olisi 3 savutonta ja nuuskatonta viikkoa takanapäin. Viime aikoina homma lipsahti käsistä aivan täysin, meni 10-15 moodsin sikaria päivässä, ja aina sikarin jälkeen tuli välittömästi laitettua göteborgs rape ylähuulen alle. Sitte ku sylkäs nuuskan pois niin saman tien savuille taas😳
Pitkä aikaa olen odotellut sitä lopettamisfiilistä kunnes se 3 viikkoa sitten tuli vahingossa. Pöytälaatikossa oli vanha 2mg nikotiinipurkkalevy ja ajattelin että kun sikaritkin loppui niin koitanpa syödä yhden purkan ennen kuin laitan nuuskan huuleen. Yllätys olikin aika suuri kun koko iltana ei tehnyt mieli nuuskaa eikä sikaria! Tänään on neljäs päivä ilman mitään nikotiinituotteita eikä edes tunnu pahalle!
Astmaatikon henki on alkanut kulkemaan, sekä hengityksen vinkuminen on loppunut. Nenän tukkoisuuskin on kadonnut. Kesän aikana laihdutin 10kg joista nyt olen saanut 5kg takaisin kolmessa viikossa. Noh kun pääsee tästä nikotiinikoukusta vähän enemmän eroon niin aloittaa sitten taas laihduttamisen. Ennen mä nämä kilot otan kun sikarit ja nuuskat taskuun.

4 tykkäystä

Ostin kokeeksi Nicorette imeskelytabletteja, kun nikotiinipurkka ei tuntunut hyvältä vaihtoehdolta viisaudenhampaan poiston jälkeen.
Nikotiinipurkka on ollut mulle toimiva ratkaisu mutta nämä imeskelytabletit on ihan uusi tuttavuus.

Itse en tupakoi, mutta täytyy nostaa hattua niille, ketkä eivät ole ratkenneet polttamaan, kun Tapparallakin menee surkeasti. Itse olisin varmaankin ratkennut polttamaan.

1 tykkäys

Itse tupakoin nykyään vain kaljotellessa.
Omalla kohdalla tuo olisi siis tarkoittanut että olisi pitänyt ratketa myös ryyppäämään.:laughing:

3 tykkäystä

Suomalaiset matkustajat toivat Suomeen noin 356 miljoonaa savuketta viimeisen vuoden aikana. Vuonna 2008 tuotiin runsaat 800 miljoonaa savuketta. Tuonti on vähentynyt yli puolella. Tästä voi päätellä, että aika moni on onnistunut lopettamaan tupakoinnin. Tuokoon tämä uutinen uutta intoa kaikille, jotka yrittävät lopettaa/suunnittelevat lopettamista.

Heinäkuun 22 päivä alkoi nikotiinistä vapaa elämä, on ollut hetkittäin haasteellinen mutta röökiä ei tee mieli, vain nikotiiniä. Lääkkellä (Champix) eroon ja erossa pysyen.

Elämässä avautui hajujen maailma, se on ollut suurin muutos.

3 tykkäystä

Perjantain jälkeen polttanu 3,5 röökiä. Nuuskaa toki mennyt. Katotaan nyt miten menee. Mitään en lupaa.

1 tykkäys

Jösses, unohtui kehua tässä ketjussa vähän itteeni; tuli kuun vaihteessa vuosi savuttomana. Sellanen 3-4 kiloo tuli painoa lisää, mutta se on pysynyt samassa jo useemman kuukauden joten luotetaan että se on stabiili. Rahapussissa lopettaminen ei näy sitten yhtään, en ymmärrä.

Hyvä päätöshän se oli.

7 tykkäystä