Tupakointi ja sen lopettaminen

Ei valitettavasti ole tullut ikinä noita poltettua, joten tilanne pysyy samana :slight_smile: Tosin enpä nyt oo poltellutkaan mitään. Jatketaan näin! :slight_smile: Tällä viikolla on jatkunut se sama meininki eli mieliteko kun iskee niin se on valtavan voimakas, mutta se on vain mieliteko. Tavallaan kestää pidempään, muttei vaadi toimia.

4 tykkäystä

Tänään eletään teemapäivän mukaisesti - tupakatta.
Jos tästä päivästä selviää hengissä, huomenna voisi koettaa josko sama onnistuisi. Ei suuria lupauksia tai äänekästä uhoamista. Tupakatta ihan vaan päivä kerrallaan. Jätetään sytyttämättä savuke kerrallaan.

Jos haluaisit lopettaa, onko tätä parempaa päivää tehdä yksi elämäsi parhaista päätöksistä?

4 tykkäystä

Paljonko maksaa keskiverto tupakointi? Eli paljonko nykyään maksaa aski ja millaista vauhtia niitä kuluu? Vaihtelee varmasti paljon, mutta haen nyt vain jotain realistista esimerkkilaskelmaa.

Taisin kuulla tuossa että joku lyyli osti LM savukeaskin 8€.
Laskin tuossa pikaisesti että 7 vuodessa säästynyt yli 20 000€. Taidan juhlistaa sitä ja ostaa toisen turvallisen prätkän. :rofl::see_no_evil::orange_heart:

5 tykkäystä

7,5-8e on aski ja nousee vaan. Lisäksi mentolia kun ei enää myydä kaupassa joutuu ostaa makuliuskoja jotka maksaa sen 80senttiä pala. Onhan toi iha stanan kallista touhuu mut minkäs teet. Köyhille kaikki o kallista. Itellä palaa tällee juhlapäivinä se 2-3 askia illassa.

1 tykkäys

8e aski rupee oleen. Itsellä menee 1,5-2 askia päivässä. En ole yrityksistä huolimatta pystynyt vähentämään/lopettamaan. Siksipä oli pakko siirtyä sätkiin. Sätkätoppa maksaa 7,70e. Filtterit 100kpl 0,8e. Sätkäpaperit 0,30e 50kpl (Haaparannasta tuotuna). Tuollainen sätkätoppa kestää minulla 2-3 päivää.

Onkohan tuo iso aski nykyään joku 8.7€. Puolitoista päivää kestää. Ja tiedän että tappaa, mutta ei ole aivan kauhean helppoa lopettaa.

Miten miehelle kävi noin pidemmällä tähtäimellä?

Ei uhota, mutta toivottavasti viimeinen tupakka on jo poltettu.

7 tykkäystä

Jesse Kaikuranta on ollut pari viikkoa ilman tupakkaa, se on hieno alku.
Hienoa, että myös julkisuuden henkilöt lopettavat.
En tiedä mitä tilastot sanovat tupakanpolton yleisyydestä, mutta ainakin omassa lähipiirissä tupakointi on vähentynyt kovasti.

1 tykkäys

Pari viikkoa ilman tupakkaa ylittää uutiskynnyksen. Ok. Ihan outo tyyppikin. Pari viikkoa ei ole mitään. Moni aloittanut uudelleen vuosienkin jälkeen. Toki hyvä tietysti, että lopettamassa ja jokainen päivä savuttomana on hyvä asia.
Luin tarkemmin ja hänhän vetää sähkötupakkaa edelleen!

2 tykkäystä

Kaikki on tehtävä jotta pysyy lööpeissä…

3 tykkäystä

Ei loppunut, hinnat vaan pompsahtivat.

Itse en ole lupautunut tupakointia lopettamaan vielä kokonaan.
Olen antanut itselleni luvan tupakoida alkoholipitoisia virvokkeita nauttiessa, muuten mennään nikotiinipurkalla.
Oltiin 10 päivää äijäporukalla reissussa ja tulihan siinä virvokkeitakin nautittua.
Tupakkaa meni kolme tai neljä askia tuolla reissulla.
Pidän tätä varsin hyvänä suorituksena olosuhteisiin nähden.

4 tykkäystä

Itselläni tulee 11.12.2020 kello 11 8-vuotta ilman röökiä ja tähän mennessä ei ole ollut pahemmin ongelmaa olla ilman vaikkakin tupakoiminen on tullut ihan uniin saakka…en tiedä edes miksi…

8 tykkäystä

Mä ostin kokeeksi 4mg nikotiinipurkan tilalle 2mg purkkaa. :grimacing:
En huomaa mitään ihmeellistä eroa. Pitäisikö huomata?

Ite en oo huomannut. Eli ei kai?:thinking::thinking:
Kolme viikkoa jauhoin itte 4mg:tä, ja ny menee 2mg:tä. (2kk) Lähinnä tällä hetkellä pitää jauhaa koko ajan vaan jotain, eli vois siirtyä vaikka perus jenkkiin…

2 tykkäystä

No, mä olen ollut purkkakoukussa vissiin 3 vuotta. :rofl:

Mä olen miettinyt tätä ihan samaa.

2 tykkäystä

7 vuotta tupakoinnin polton lopettamisesta ja 6 vuotta laksatiivisessa normipurkkakoukussa mutta nyt jo onneksi alkaa helpottaan. :tooth:

1 tykkäys

Tarkoitatko että nyt uskaltaa jo aivastaa??:rofl::rofl:
Kai sitä vois tohon jenkin suuntaan yrittää siirtyä. Pitäs vaan keksiä joku yhtä hyvän makuinen purkka​:thinking::thinking:

1 tykkäys

Paljon pitää olla tahdonlujuutta… :muscle:

1 tykkäys