Työelämä

Oho.
Tää on erikoishommaa!:+1:t2::+1:t2:

Räjäytätkö kenties paskavatkaamon tunnelia?

Tuo on Sipoon K38 louhoksesta.

2 tykkäystä

Painakaa samaan hikeen Sulkavuoreen asti. :grin: :+1:

Tulikin toisesta ketjusta mieleen, että mitä mieltä täällä ollaan siitä, että työelämässä edelleenkin arvostetaan eniten niitä, jotka ovat terävimmillään viimeistään kello 8.00.
Mitä aikaisemmin, sen parempi.

Itse olen aina ollut iltakukkuja/yöpöllö, ja tehokkaimmillani vasta puolenpäivän jälkeen. Klo 8 alkavissa palavereissa olen ihan ulkona, vaikka olen ilmeisesti onnistunut teeskentelemään toisin.

2 tykkäystä

Vihaan noita aamuheräämisiä, aina ollut yökukkuja.

Meillä on aina aamupäivällä kympiltä ns. daily standup etänä, mulla kello herättää 9:30, siinä ehtii pestä hampaat ja käydä suihkussa ja tehdä puuron mikrossa, minkä voi sitten syödä standupin aikana.

2 tykkäystä

Aamuvuorossa heräilen 4 maissa. Standup ehtii laskeutuun kun ajelen töihin noin 20 min :smiley:

18 tykkäystä

Meillä on töissä (tai siis tän hetkisessä komennuspaikassa) ne jotka alottaa työpäivän 7 aikaan tai aiemmin ja ne jotka aloittaa 9 aikoihin, tai joskus vähän myöhemmin. Leikkisästi puhutaan aamu- ja iltavuorosta :sweat_smile: Itse kuulun jälkimmäiseen… Ei tosin ole kukaan koskaan mitään valittanut jos kuuluu siihen myöhempään porukkaan. En ole myöskään aiemmin edes kuullut että klo 8 mennessä aloittavia pidettäisiin jotenkin parempana. Pääasia että suunnilleen liukumien sisällä liikutaan.

Nyt etänä ollessa olen saanut kyllä työpäivän yleensä aiemminkin käyntiin kun jää kaikki aamun häröilyt minimiin, mutta iltakukkujana silti menee monesti sinne ysin tietämille työpäivän aloitus.

4 tykkäystä

Toinen vastaus vielä samaan aiheeseen. Meillä kun on vapaat työajat (toki tavoitettavissa pitää olla) niin teen varmaankin maanantain sisään huomenna niin on täydessä iskussa kun kiekko tippuu jäähän maanantaina :slight_smile:

1 tykkäys

Huomenna alkaa kolmas kesä Sotkan palveluksissa! :blue_heart: Taas on syksy, talvi ja kesä tehty nollatunnilla ja on taas aika hypätä vakisaappaisiin. Perjantaina tulee sopivasti kaksi vuotta täyteen ensimmäisestä työpäivästä firman palveluksessa, täytyy juhlistaa asiaa jollain tapaa! :partying_face:

Kolmannen varastomiehen pesti on ollut melko tuulinen mutta nyt on onneksi löytynyt ihan huipputyyppi siihen! Ovat kaikki muutkin olleet ihan mukavia ja oon tullut juttuun heidän kanssaan. Nykyisen kanssa kuitenkin klikkaa selvästi parhaiten! :joy:

Matkakassa kuntoon kautta varten! :muscle: :moneybag:

9 tykkäystä

Koita ehtiä poikkeamaan kesällä Tampereellakin töiltäsi. :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 tykkäys

Eiköhän iso osa vapaapäivistä kulukin Tampesterissa! :grin:

2 tykkäystä

Aivan perseestä. Varsinkin jos työllä ei ole mitään perustetta olla sidottu tuohon rytmiin, sen vaatiminen tekijöiltä on ihan hanurista.

2 tykkäystä

Tästä on onneksi päästy enemmän ja enemmän eroon, kun esimiesportaan henkilöt ovat vaihtuneet eläkkeelle jäävistä nuorempiin. Ja siihenkin porukkaan on sattunut eksymään parikin iltavirkkua yöpöllöä.

1 tykkäys

Tilasin just Woltilla safkaa ja kuski toi sen Tesla Model S:llä, tarttee vissiin harkita alan vaihtoa.

12 tykkäystä

Ihan itse sen Teslan olet maksanut ravintoloitsijan avustuksella. :wink:

4 tykkäystä

Ihme ettei täällä ole ollut Huawein tietoturvajohtajan esitys 7-päiväisestä työviikosta vielä esillä. Äijän perusteena on kokemusasiantuntijuus, sillä hän on omien sanojensa mukaan tehnyt 80h työviikkoa ilman kesälomia viime vuodet:

Äijän lärvistä voi myös kattoa suoraan miten hyvää toi työtahti tekee ihmiselle:

Huawein PR-osasto varmaan kiittelee kun saivat painaa pitkän perjantain äijän tykittelyjen takia:

5 tykkäystä

Kyllä muuten Mika kusi nyt aika kivasti konsernin muroihin. Tuollaisella kyberturvallisuus/tietoturva osastolla on niistä kovimmista ammattilaisista kovan luokan kilpailu. Itse jos olisin bittiniilo ja puntaroisin menisinkö Huaweille tuon kaverin alaisuuteen töihin vai muualle ei tarvitsisi kauhean paljoa miettiä.

Ei ihan pr Henriikan linkedin päivitys poista tuota mainehaittaa jonka herra 80h/vko ilman lomia aiheutti.

8 tykkäystä

Jep. Toisaalta ymmärrän jos oma komennuspaikka on Kiinassa, että kiinalaisten palkkarahojen vastineeksi tulee kylvettyä ideoita heidän työelämästään mediaan täälläkin.
Kenen leipää syöt, sen lauluja laulat.

Odotan kyllä, että ukko pääsee ens viikolla neuvottelemaan positiostaan firmassa. Jos oikein lykky käy niin pääsee pitämään ne 4 vuoden kesälomat. :joy:

5 tykkäystä

Vaikka varmaan tuo Lauhteen heitto on ollut osa jotain laajempaa haastattelua niin lähinnä helvetin surullista, että se päässyt lehteen asti. No varmaan jossain EK:n toimiston terassikerroksessa lyödään kättä yhteen, “jee, saatiin vähän keskustelua aikaan, täällä tehdään liian vähän hommia”.

3 tykkäystä