Vaikka joku varmasti ottaakin tämän oman takamuksen suojeluna, niin heitän keskustelunavauksen silti ilmoille;
Pitäisikö meidän äänestää joku tumperelaisista pihalle seuraavaksi? Tämä siis siksi, että tumperelaisista 1/6 on voittolaskennassa huomioitava pahis, namibilaisista 1/7 (Apuria ei lasketa). Lisäksi jos kävisi niin onnellisesti, että osumme tumperelaiseen pahikseen, niin jäljelle jäisi 5 varmaa hyvistä (tai no, todnäk 4, koska yöllä varmaan heivattaisiin yksi tumperelainen pihalle).
Jos taas äänestäisimme namibilaisen, niin toki todennäköisyydet osua johonkin pahikseen on suuremmat (2/7), mutta emme voisi saada varmoja hyviksiä yhdellä osumalla + osuma Apuriin ei ole yhtään niin hyödyllinen kuin osuma voittolaskennassa huomioitavaan pahikseen.
Tässä tiivistettynä mitä tuli ekana mieleen.
Alkaako tässä silmukka kiristyyn vai mikä ahdistaa
Toisaalta hieman salaa tykkään tästä matemaattisesta lähestymistavasta. Alkaako sieltä kuoriutuun hyviscliffy pikkuhiljaa esiin
Mä en vaan enää tiedä et kuka tai ketkä meidän lohkossa on pahiksia kun tp2 olikin kylää.
Mä vähän veikkaan, että siellä meidän lohkossa kylä vastaan kylä konfliktit ovat antaneet pahiksille liikaa elintilaa, ja eniten syrjässä ollut Jopeti tuntuu pahismaisimmalta.
Helbe tuntuu mulle edelleen hyvikseltä, mutta pitää lukaista uudelleen nyt. Myös minä teen virheitä.
Niin no siis mielestäni nuo esittämäni perustelut ovat aika objektiiviset. Tietenkin tuon voi halutessaan ynmärtää niin, että saattaisin pahiksena sinänsä objektiivisesti edistää hyvisten peliä toivoen, että sen ansiosta en putoaisi myöhemmin. Se onkin sitten uskon asia, näkeekö olevan kyse siitä vai hyvis-Cliffyn halusta maksimoida voiton todennäköisyydet.
Sanoin, että voin vaihtaa Odeen, koska tuossa vaiheessa te olitte ihan samalla tasolla epäilyissä. Olin melko varma, että jos toinen teistä on pahis, niin on toinenkin.
000 teorian kumoaa oma arvio louskuttimen kapteenikyvyn käytöstä. Hän jätti meille nimet 000, Varilasit ja Petri. Sääntöjen mukaan 1 näistä nimistä on pahis, ja se oli Petri. Samalla pahikset sai vihjeen kapteenists ja sen myötä louskutin putosi.
Mielestäni aika monta sattumaa osuu tässä kohdilleen, vaikka ei 100% varma ole.
Tämäkin tietysti mahdollista, mutta kun luin nyt uudestaan Louskun viestit, niin mielestäni hieman kaukaa haettua. Toki jokainen voi käydä tekemässä omat tulkintansa.
Tämäkin hieman tulkinnanvarainen. Missään ei sanota, että vain yksi pelaajista on pahis.
Jossain kohti eilen oli tilanne missä ajattelin, että nyt Petri ja Ode mokasi (oletuksena, että Petri on pahis). Täytyy se kaivaa varmaan vielä.
Yleisesti ottaen tuntuu, että molemmat lohkot pelaa vielä hieman omaa peliään. Tähän on varmaan osasyy se, että maalivahdit ei halua paljastua. Mutta myöskään pahikset ei halua antaa mitään johtolankoja heidän yhteyteen.
Mua kiinnostaisi kuulla vähän tarkemmin @Tonza ja @Helbendeerus ajatuksia. Mä en saa irti mitään nyt näistä “äänestystulos kertoo” “jokainen voi lukea ketjun ja päätellä pahikset”. Vaan mulle täytyy vääntää rautalangasta.
Oma päivä on vähän kiireinen ja ilta menee Areenalla, mutta huomenna hyvin aikaa kaivaa viestejä. Lauantaina onkin sitten Turun reissu.
Voihan se olla, että uv tietää meistä parhaiten ketkä ovat pahiksia. Eikös eilenkin aika monta kertaa sanonut, että Helbe on hyvis, mikä juttu tämä on? Ei kai pahis-uv noin rohkeasti olisi kaveriaan koko ajan puolustelemassa? Ja jos olisi maalivahti, joka tietää Helben hyvyyden, niin miksi ihmeessä olisi paljastamassa itsensä, kun ei kai Helbe kovin suuressa vaarassa ole ollut?
Tp2:n kanssa ”löydettiin” yhteinen sävel heti käyttelyssä. Meikäläinen tuli peliin niin sanotusti karmit kaulassa. Osin varmaan tästä syystä tp2 piti mua hyviksenä. Ite olin koko ajan kahden vaiheilla että kummalla puolen tp2 pelaa.
Cliffy Ultraviolet piti meitä pahiksina ja Helbe komppas tätä. Siinä sitten väännettiin aamusta iltaan. Tältä kolmikolta tuntui kuitenkin unohtuneen se että pahis ei tiennyt apuria mutta apuri tiesi pahiksen. Ekana iltana sekavien vaiheiden jälkeen Nuti pudotettiin. Toisena iltana putos sitten tp2.
Omasta lohkosta epäilyni kohdistuu eniten ultravioletiin ja Helbeen.
Cliffy on kiikun kaakun joku sen pelissä on erikoista
Wrathchild seuraili sivummalta kunnes eilen illalla aktivoitui, pidin hyviksenä siihen asti mutta en ole varma että pelastiko ultran
Jopeti ei ole ehtinyt pelaamaan muutama viesti joissa kyllä hyviä pointteja. Voi olla kummalla puolella tahansa
Tässä se mistä tuo sai alkunsa.
Sitä en muistaakseni koskaan saanut selville missä vaiheessa ajatus käänty siihen että olenkin pahis ( yhdessä tp2n kanssa)
Ensimmäisenä iltana otin riskin ja asetin itseni tasatilanteeseen oliko tp2 kanssa. Cliffy otti äänensä pois tp2.lta jolloin siirryin putoajan paikalle. Hetkeä myöhemmin Cliffy laittoi äänensä Nutille ja sain oman ääneni siihen kasaan ja pelastettua oman hanurini. tässä kohtaa olin jo kirjoittanut heippaviestin, koska pelipäivää oli jäljellä 2-3 minuuttia. Nuti sitten itse viimeisteli voittonsa. Tästä huolimatta toinen päivä väännettiin meikäläisen ja tp2:n pahuudesta