Kirjoitti enemmän viestejä sinne kuin Casperi. Vähän vähemmän kuin minä.
Hyvin kyllä pelasitte.
Siinä valoviesti keskustelusta
Mazzu oli siis kaapannut koneesi?
Innostuin ideasta hostata peliä. Mietin vaan onko jotain hyviä peruspilareita, minkä kautta miettiä erikoisrooleja siten eivät ole liian ylivoimaisia.
Tätä mä ihmettelin kuinka olit cassun kyljessä niin kauan ja sen takia mietin että olitte pahiskaksikko…
On siitä materiaalia netissä. Täällä on hyvä perustaa kokeneiden kaverien kanssa suunnitteluketju. (Esim. Ultra, Armas, Acetho, louskutin jne.) Varmaan siinä suunnitellessa vähitellen kehittyy arvioimaan roolien sopivaa jakoa ja pelin tasapainoiseksi tekemistä.
Valmiiksi suunnitellusta pelistä voi kertoa mukaan tuleville pelaajille ennen pelin aloittamista, että millaisia ratkaisuja siinä on. Silloin usein huomataan, jos jokin yksityiskohta voisi aiheuttaa jonkin ongelman.
Onhan meillä tullut monia sääntöjen tarkennuksia kesken pelinkin näissä. Sekään ei ole vaarallista.
Tavallisia hyviksiä täytyy olla niin paljon, että hyvikset eivät voi tulla julki rooliensa kanssa ja voittaa sitä kautta.
Ja hyviksiä enemmän kuin pahiksia. Muuten peli päättyy heti.
Paitsi silloin kerran, kun oltiin karhukopla ja muut ankkalinnan pahikset. Silloin hyvikset voitti, jos heitä oli yhtä paljon tai enemmän kuin pahiksia.
Ja meillä hyviksillä (Jopeti, Casperi ja minä) oli yksityiskeskustelu, pahiksilla ei. Se oli kiva peli.
Yhteisöpeli XI: Lantti lipetissä - peliketju - Yhteisö - Tappara.co
Keksin siihen peliin, kun kaikilla oli oma karhukopla-numero, että kaikki pahiksethan voi tulla esiin ja peli voitetaan. Kuitenkin samalla todeten, että pelin saa näin rikki ja sääntöjä muutettiin.
Olin tässä jonkin aikaa pois foorumilta, enkä huomannut pelin jo loppuneen. Onnea voittajille!
Kiitti bro
Ja sori @CliffyByro. Se oli mun idea pudottaa sut.
Yksinkertaisesti mun mielestä se oli helvetin hauskaa et koko päivä perusteltiin ettei pudoteta varmaa pahista ku tiput samalla ni tehtiin sit nii et ei si pudoteta pahista vaan sut
Siis juurikin tämä, pelissä ei voi olla kovin montaa yksilöllistä hyvistä. Joskus olen pohtinut, että voisi olla jokin hyvin matala sama kyky monella hyviksellä.
Jos vaikka suojeleminen olisi seitsemälle hajautettu, niin onnistuisi vain, jos neljä suojelupistettä on samassa paikassa.
Eipä sillä oikeastaan väliä ollut - ja itse asiassa tajusin vasta pudottuani, että pahikset saavat käyttää mitätöintiä samaan pelaajaan peräkkäin (yleensä tällainen ei ole sallittua), joten oli itse asiassa optimaalista pudottaa minut eikä Bilboa.
Joo ja ei me oltu edes mitätöity Bilboa siinä kohtaa kertaakaan viä
Kyllä sauna tekee sitten hyvää! Jopa tällainen sähkösauna.
Onko seuraava yhteisöpeli sitten se Joulu-peli?
++mazzus